Hall of Fame 2011 – Del 2

Detta är helt enkelt fortsättningen min ”Hall of Fame 2011”, de spel från förra året som jag tyckte allra mest om. Har ni inte läst förra inlägget så måste ni göra det nu, för det här är ju bara hälften av titlarna!

Outland – Xbox Live Arcade
Jag ÄLSKAR hur det här spelet ser ut. Vackrast 2011? Vet inte riktigt, men helt klart i topp iaf. Plattformandet känns härligt och ”twisten” att man måste byta mellan ljus och mörk energi gör det mer intressant än många andra plattformspel. Co-op fungerar perfekt och de speciella banorna man bara kan spela när man är två är superkul. Där gäller det verkligen att kommunicera med varandra för att lyckas. Jag gillar det mesta med det här spelet, helt enkelt.

Portal 2 – PC
Jag spelade Portal 2 ganska nyligen faktiskt. Sen till festen? Lite. Men vilken fest det var sen! Tror inte spelet behöver någon som helst presentation på nåt vis så jag nöjer mig med att säga att jag älskade varenda sekund av det. Jag har tyvärr inte hunnit spela co-op än, men jag fick två exemplar av det till X360 i julas så det blir nog snart av! Wooh!

Skyrim – PC (duuuh! ;D)
Ännu ett spel som inte lär behöva nån presentation. Men ni ska veta att spelet inte hade en helt självklar plats på listan! Skyrim är… jag vet inte. Inte en besvikelse, absolut inte. Men inte alls så bra som det hade kunnat vara. Det är sällan Bethesdaspel är det. Därför finns det moddar! Jag ska snart själv dyka ner i Creation Kit och leka! Hursom är Skyrim, precis som tidigare Bethesdaspel, en fantastisk grund för oss moddare som kommer att forma om spelet de närmsta åren ;D dock finns det en sak vi inte kan ersätta… musiken. Soule är… ja <3

Ghost Trick: Phantom Detective – Nintendo DS
Karaktärerna! Stilen! Animationerna! Berättelsen! Love, love, love it! Trodde inte alls att spelet skulle passa mig men ojojoj så fel jag hade. Jag satt som klistrad. Jag klarar inte av att förklara det här tokiga spelet, så videon nedan får göra det åt mig.

Atom Zombie Smasher – PC
”Vem hade kunnat tro att rädda en mängd gula prickar från en mängd lila prickar skulle vara så beroendeframkallande?” sa min sambo. Jadu. Inte jag iaf! Men beroendeframkallande är det! De gula prickarna är människor, de lila är ”Zed” (spelets version av zombie) och det gäller att inte låta Zeds infektera befolkningen! Zed ska förgöras, människor ska evakueras… och det är mycket roligare än jag hade kunnat tänka mig. Dessutom är musiken sååååå bra.

Shadows of the Damned – Xbox 360
Det är galet, det är småfult, det är löjligt och det är sååååå kul! Jag brukar inte fnissa åt ”pubertal” humor men av någon anledning funkade det i just det här spelet. Det kan vara mycket tack vare Steven Blum och Greg Ellis som gör rösterna till de två huvudpersonerna, Garcia ”Fucking” Hotspur och hans Johnson. Tredjepersonspangpang är väl småkul i sig, men just humorn och karaktärerna är det som lyfter spelet. För att inte tala om boss-böckerna… omnomnom.

Rock of Ages – PC
Den här listan innehåller ett par rätt galna spel, och Rock of Ages är ett av dem. Vem sjutton kommer på att man ska göra ett spel där personer som Leonardo da Vinci och Napoleon Bonaparte ska rulla stenar för att förstöra en port? Precis. Men det är vad Ace Team har gjort! Superknäppt och superkul med en hel del söt referenshumor

Fallout: New Vegas – Old World Blues – PC
Jaja, jag vet att New Vegas inte kom ut 2011, men det gjorde DLCt Old World Blues! Jag skiter i vad ni tycker men OWB är så bra att jag inte kan låta bli att ha med det här! 10 timmar tog det mig att utforska och reda ut problemen i Big MT, och jag njöt HELA tiden. Det är klart värt att köpa tex Ultimate Edition som kom ut för bara ett litet tag sen BARA för att spela Old World Blues. Jag skojar inte. Humorn, looten och den skruvade berättelsen gör mig alldeles glad bara av att skriva om det :D

Persona 3 Portable – Playstation Portable
Det här spelet var högst upp på min Goty 2010-lista eftersom det då släppts i USA och jag fick recensera det för Eurogamer. Det fick 10/10 och jag håller fast vid det betyget idag. Spelet är inte perfekt, men jag hittar inga saker i det som är FEL. Det släpptes 2011 i Europa och får nu vara med på ännu en ”lista”. Jag tror att detta fantastiska spel är lite… förbisett? Kanske för att det kom till PSP? Fast originalet kom till PS2, som ju varenda kotte ägde ;P Nåja. Även om man spelat Persona 3 är P3P värt. Mest för att man får spela som tjej nu ;D

Det var det! Hoppas jag inte glömde något spel nu!

  1. #1 av Lania // Anna (@nordiclania) på 2012/03/15 - 22:16

    Woho!
    Kul att en blogg som är DIN finns igen! :D Jag har sett fram emot detta. ^__^
    Massa mys och kram på dig! <3<3<3<3

  2. #2 av BoBoinho på 2012/03/16 - 09:06

    Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieee :D
    Håller med om de 2 spelen som jag spelat, Portal och Skryim. Portal 2 var typ förra årets spel för mig. Skyrim ett av de bästa, men så mycket outnyttjad potential, säkert konsolernas fel…..;)

    Och om du inte gjort de än, så kör co-op i Portal 2 för fan, hysteriskt kul!

  3. #3 av Ina på 2012/03/16 - 14:01

    Man blir rätt pepp av sånahär kommentarer :D

    Lania: Awww, tack <3 Kraaaam!

    BoBoinho: Haha :D Inte co-opat än nej! Så mycket annat som tar upp tid nu. Ska försöka göra det snarast :D

Kommentera

