Guild Wars 2 Stresstest

ArenaNet gör ett litet kort stresstest just nu och vi får spela mellan 20:00 och 03:00. Min kära sambo och jag bestämde oss för att utforska människornas startområde och speciellt det träsk där ett ställe vid namn Temple of the Ages låg i Guild Wars 1. Jag hade nämligen kikat på en bild som jämför kartorna från ettan och tvåan och markerar ut var alla saker fanns i ettan, och blev då ruskigt nyfiken på om något från ToA fanns där det borde finnas. Och det fanns! ArenaNet har passat in den nya världen helt perfekt över den gamla så alla saker (som jag sett hittills) är där man föväntar sig att de ska vara… ja, om de har överlevt de 250 år som gått mellan spelen vill säga.

Det fanns även något annat i träsket. Först började portaler dyka upp i zonen, och Underworld-fiender började hoppa ut ur dem (för ToA var en länk till Underworld i ettan!). När vi stängt alla portaler dök figuren nedan upp. En figur som man nog bör vara ett stort antal spelare för att ta ner… men som går att ta ner med bara två :D Vi lyckades nämligen efter en halvtimmeslång strid där det verkligen gällde att hoppa undan från alla attacker/småfiender och vara i ständig rörelse. Striderna i GW2 är SÅ KUL!

Så här har ni min elementalist, sambons warrior och… Shadow Behemoth! (klicka! …och ignorera det fula gräset som lagts in flera gånger i bilden pga en HD-screenshot-bug som jag hoppas att de fixar)

,

  1. #1 av Holmberg (@Hixmegistos) på 2012/05/15 - 13:09

    Jag tror faktiskt jag har gått och blivit såld på Guild Wars 2. Jag kommer vänta tills det släpps men som det känns nu blir det köp. Verkar riktigt bra. Vem vill inte vara med o slåss mot en behemoth liksom :)

  2. #2 av Frances på 2012/05/16 - 09:22

    Är den där lilla ödlan till väntar en warrior. :-D

    Alltså jag har noll koll på GW (MMO-beroende blablabla WoW blabla etc) men min bror spelade det. Får ta ett snack med honom. Fin bild!

    Vad är det för världshistoria? 250 år mellan ettan och tvåan?

  3. #3 av Ina på 2012/05/16 - 20:28

    Holmberg: Åh, jag hoppas att det faller dig i smaken! Blir alltid både glad och orolig när folk ska ge GW en chans :D Vill ju att folk ska gilla det (och spela med mig tex ;D) men det är ju stor risk att folk inte gillar det som jag gör och som kanske blir upphypade av mitt… ja, fangirlande som det ju är (eek! jag hatar att vara fangirl!) och sen blir besvikna eller så. Euhm. Ja. Jag bryr mig för mycket. Fangirl :(

    Frances: ÖDLA!? https://ohnospyware.files.wordpress.com/2012/05/charr.png CHARR! Kattmonster :D

    GW1 är inget MMO ;) Men beroende blir man likväl… jo.
    Finns en hel del lore men huvudsaken är väl att mellan spelen så har de uråldriga drakarna vaknat och världen har förändrats massor osv :P Men det är rejält med story och det finns böcker och allt <3

  4. #4 av Lania på 2012/05/16 - 21:11

    Vänta nu – du och sambon tog ner den där besten? Själva?! O_o
    Jag är imponerad!
    Snygg Behemoth BTW. :D

  5. #5 av Ina på 2012/05/16 - 21:20

    Yep! Den slog HÅRT och det var sjukt tajt hela tiden! Han summonade också portaler som spottade ut sjukt många minions som svärmade en totalt och också gjorde en hel del skada. Vi dog några enstaka gånger, men aldrig samtidigt så när jag sprang tillbaka höll sambon bossen sysselsatt och tvärtom :D Åh vad roligt det var <3
    Men sånahär events i spelet skalar efter hur många som är med. För två blir det förstås riktigt svårt ändå, då bossen har en gräns på hur mycket den skalar ner. Men hade vi varit 20 pers hade det kommit fler minions, han hade slagit hårdare och haft mer liv osv. Mycket kul system för att alltid göra spelet utmanande. Åh jag blir så glad av att prata om spelet att det är läskigt :P

  6. #6 av Lania på 2012/05/16 - 21:27

    Det är härligt med spel som gör en glad – och pratglad! :D
    Låter spännande med skiftande svårighetsgrad också. Kan förstå att ni hade kul, trots att det var lite svettigt ibland. :)

  7. #7 av Michel på 2012/05/17 - 12:32

    Jag brukar i regel känna mig trött när en sån där jätteboss dyker upp framför mig – kom och ta mig om ni kan! Men bara namnet – Shadow Behemoth – gör ju att jag blir lite piggare. Jag undrar vilken level denne Behemoth är? Jag har inte spelat särskilt mycket WoW eller GW men jag älskar själva grundidén, att nå ett mål genom kooperativt spel. Jag brukar mest titta över axeln på kompisar när de spelar. Häftig bild – och jag älskar big, misty swamps!

  8. #8 av Ina på 2012/05/17 - 17:09

    Den är hela 15 levlar av 80 möjliga (fast fiender kan säkert levla mer än vi, så de kanske kan gå upp till 90-ish? O:)
    Ingen helmäktig sak iaf!

    Samarbete är det bästa som finns :D
    Träskmarker är väldigt underanvända miljöer, måste jag säga.

  9. #9 av BoBo på 2012/05/18 - 11:11

    Du beskriver lite det jag känner när jag spelar D3 just nu. Jag hoppas för min egen del att GW2 inte kommer riktigt än som vissa rykten säger. Jag har inte tid! :D

  10. #10 av Frances på 2012/05/21 - 15:23

    Ok, jag måste sluta kalla multiplayer för MMO :)

    Mjao!

Kommentera

