Avklarade spel – vecka 23

Torchlight

Spelat på: XBLA
Klarade detta (som i spöade sista bossen och sånt där) tidigare i år, men plockade upp det igen för att fixa klart de sista cheevosarna jag hade kvar för 200/200. Det blev väldigt enformigt att springa igenom våning efter våning bara för att samla fame där mot slutet, men det är ett fint litet spel och jag kommer att plocka upp min PC-version för att spela mer. Speciellt för testa de andra klasserna. Himla synd att det aldrig blev nåt inlagt co-op i spelet som det pratades om i början, men tvåan ser mycket lovande ut på flera punkter och handlar ju dessutom mest om just co-op.

Borderlands

Spelat på: PC (co-op)
Jag och sambon spelade om det där första jäääävla området (The Arid Badlands) sisådär +10 gånger utspritt över ungefär två år. Vi startade alltså nya karaktärer om och om igen för att vi spelat en bit, fastnat med några andra spel och sedan när vi ville återkomma till Borderlands i princip glömt vad vi sysslade med osv. Denna gång gav vi oss fan på att spela vidare och ja… vi spelade vidare hela vägen till slutbossen. Vi har dock bara spelat första genomspelningen och satsar på att spela NG+ och speciellt alla DLC någon gång också.
Borderlands och Torchlight har en hel del gemensamt, och båda är härliga spel att plocka upp när man är lite småseg och bara vill loota, loota, loota. Den menlösa storyn spelar ingen roll utan det är pang-panget och letandet efter det ultimata vapnet som lockar.

Samorost 2

Spelat på: PC
Jamen… det här har jag ju redan skrivit om.

,

  1. #1 av Sebastian Åkerberg på 2012/06/10 - 23:25

    Samorost 2 har jag inte spelat, men de två andra är småfavoriter hos mig. De blir båda lite enformiga att spela själv (Torchlight för att man behövde göra det, och Borderlands för att det bara var så som jag spelade det), men jag har ganska stora förhoppningar på båda spelens nära förestående uppföljare. Det verkar som att både Runic Games och Gearbox har lyssnat på kritiken och försöker leverera en rejält uppdaterad andra del.

    *håller tummarna*

  2. #2 av Ina på 2012/06/11 - 21:47

    Mm, spelen är verkligen gjorda för just co-op, och det är ju som sagt himla trist att Torchligt aldrig fick nåt sånt läge.
    Ja båda tvåorna låter som att de är som uppföljare ”ska vara” :D Jag har inte jättekoll eftersom jag inte kollar på nyheter/trailers/utannonseringar osv. men folk verkar peppade och det lilla jag läst låter bara bra :)
    *håller tummarna med*

  3. #3 av BoBo på 2012/06/13 - 08:43

    Borderlands 2 kommer bli såååååå jävla bra! Enligt Steam har jag 248 timmar i det första spelet. Jag skulle tro att jag kommer köra hela spelet en gång till innan det är dags för mig att skaffa 2:an. Dock räknar jag med att det kommer vara trasigt när det släpps, precis som första spelet var. :P
    Men oavsett, PEPP!

  4. #4 av BoBo på 2012/06/13 - 08:44

    Och Sebastian, Borderlands ska spelas i co-op!

  5. #5 av Ina på 2012/06/14 - 18:40

    Oj, jag har bara spelat 47 timmar Borderlands so far! :D Men mer kommer det ju bli i och med NG+ och DLC :)
    Det är skönt att vänta minst några veckor med att spela spel eftersom mycket fixats då ;)

Kommentera

