Ordning och reda

Jag älskar att sortera mina spel. Jag älskar det så mycket att själva spelandet blir lidande ibland. Som igår och idag. Istället för att sätta igång med ett nytt spel efter att vi klarat Trine igår kväll så satte jag mig och sorterade spelen jag har på Steam. Jag gjorde nya kategorier som följer Backloggerykategoriseringen ganska bra, alltså unplayed, unfinished, beaten, completed och null (för spel man inte kan eller vill klara), plus några extra som jag tyckte att jag behövde ;D

På tal om Backloggery så sitter jag just nu och filar lite på min sida där igen. Fixar till spel som hamnat fel och lägger in spel jag av någon anledning inte lagt in tidigare. Det är… avkopplande? Rogivande. Jag känner också att jag får en bra överblick över mina backlogspel och hittar lite halvbortglömda spel jag blir lite extra sugen på.

Men… om jag faktiskt spenderat den här tiden på spelande hade jag ju inte haft lika många backlogspel att hålla koll på ;)

  1. #1 av Lania på 2012/06/15 - 10:47

    Men det är väl skoj, att strukturera och organisera. :) Man behöver det, ibland mer än man tror. Så fortsätt du att lattja med kategorier, tids nog sitter du med ett spel igen. ^^

  2. #2 av Frances på 2012/06/15 - 11:34

    Kan man se denna lista på din profil i Steam?

  3. #3 av Ina på 2012/06/15 - 19:50

    Lania: Går väl lite till överdrift ibland men jo, behöver det också :) Jag hoppas det ^^ Just nu vet jag inte alls vad jag ska spela.

    Frances: Nä jag tror inte det. Man kan se mina spel men inte vad jag lagt dem i för kategorier. :(

  4. #4 av Holmberg (@Hixmegistos) på 2012/06/17 - 20:54

    Jag känner igen det. Iofs kommer jag sällan till det stadiet att det blir ordentligt sorterat. Jag planerar kategorier osv. Samma med Backloggery. Har hälften inskrivet där ungefär tror jag.
    Vill ha bättre koll men det jag spenderar min tid på är att läsa om nya spel och kolla precis alla reor på precis alla nedladdnings-siter :)

    Så hade jag spelat all tid jag istället lägger på shoppingen så hade jag också haft mindre backlogg.

    Men jag säger ändå precis som Lania att så länge man får ut något rogivande av det så är det ju bara bra att hålla på :)

  5. #5 av Ina på 2012/06/17 - 22:51

    Jag lade in alla mina spel på Backloggery under två dagar tror jag :) Var rätt spännande att rota igenom lådorna längst ned i TV-hyllan och hitta sånt man glömt att man har, haha! ;D
    Jag sitter inte och letar upp reor, men jag spenderar en hel del tid på NeoGAF där jag läser om andras backloggar, inköp och backlogspelintryck :D …istället för att spela :P

    Ja, ni har helt rätt. Så länge jag får ut nåt positivt av det så… spela roll :)

Kommentera

