Avklarade spel – vecka 24

Denna vecka har varit riktigt bedrövlig. Både i spelklararväg och på andra sätt. Förra söndagen åkte jag nämligen på en rejäl förkylning, och jag har verkligen mått kasst hela veckan. Har spenderat väldigt mycket tid i sängen men inte orkat fixa fram de undanstoppade och urladdade bärbara konsolerna förrän idag. Inte heller vid datorn har jag orkat spela så mycket så jag har mest lurkat på Twitter och NeoGAF.

Men lite har jag ändå klarat! Två spel, faktiskt.

Trine

Spelat på: PC (co-op)
Jag älskar det mesta med det här spelet. Det är riktigt kul både när man spelar själv och med andra och karaktärbytargrejen är väldigt rolig. Jag tycker att tjuven Zoya är den trevligaste att spela med och det kommer att bli ett problem när jag ska spela tvåan ihop med min lillebror, som självklart också har henne som favorit och kräver att få spela som henne ;D Jag kanske får nöja mig med herr magiker. Nåja. Han är rolig han med. Fantastisk grafik, härligt ljud, kul ”pussel” och allmänt… åsm. Spela detta! :D

Max and the Magic Marker

Spelat på: PC
Jag vet att jag skrev att jag inte skulle spela klart det, men det låg där i bakhuvudet och gnagde och jag kunde inte släppa det. Hade ju klarat en tredjedel av spelet redan! Tänkte att det kanske kunde gå rätt fort att spela resten.
Icke. Redan i andra världen blev det mycket jobbigare att ta sig fram genom banorna och den tröga kontrollen dödade mig inte bara en gång. På värld tre ville jag bara skrika. Det blev visserligen mycket intressantare banor men då var jag redan så trött på spelet att jag ville slänga bort det. Men nej. Ina funkar inte så. Ina måste klara spel. Så jag piskade mig igenom den där sista världen och kan nu ”kasta bort” spelet utan att behöva bry mig det minsta om det :D Yay… men jag vill gärna ha tillbaka de där fyra timmarna så att jag kan lägga dem på nåt annat :(

  1. #1 av Fredrik / explewd på 2012/06/21 - 14:56

    Av någon anledning har jag inte fastnat lika hårt för Trine 2 som jag gjorde för Trine 1. Detta trots att tvåan är rätt så mycket snyggare. Kanske är det för att man sett / spelat det förut? Vet inte riktigt.

    Trine är iallafall ett Riktigt Bra Spel ™. Max and the Magic Marker har jag bara hört talas om i periferin, men det verkar ju inte helt vara värt att investera tid i. Tack för varningen :D

Kommentera

