Guild Wars 2! Releasedatum och stresstest!

Har ni någonsin varit med om en ”ospoilad” utannonsering av ett releasedatum ni sett fram emot? Där ni fått se det från utvecklaren utan att något sagts innan om att någon sorts utannonsering kommer att ske?

Jag satt och läste ikapp twitter på telefonen. När jag nådde toppen såg jag en tweet från Guild Wars 2-teamet som löd: ”Get ready and tell your friends: http://ow.ly/bSRWg ~RB2″.

Fjärilar i magen. Kunde det vara…?

Jag klickade på länken som tog mig till en video. En 50 sekunder lång video. Under de första 36 sekunderna ökade antalet fjärilar i min mage tills det kändes som att jag skulle explodera. Jag fick faktiskt lite tårar i ögonen av återhållen omg-pepp. Så kom det. Datumet. Jag bara flinade. Sen fnissade jag massor och sambon påpekade att mina ögon glittrade :D

Jag har nog aldrig varit med om något sådant förut. Jag läser oftast om utannonseringar på spelsajter eller forum. Eller på twitter de senaste åren. Det är alltid någon som hinner berätta för mig att det eller det har utannonserats innan jag snubblar över det från utvecklaren/utgivaren/sånt. Men det här var helt ospoilat. En länk med en mening som visserligen hintar rätt rejält om ett datum, men det sades inte rakt ut. Spänningen när jag kollade på videon. De där 36 sekunderna när jag inte vågade andas. Det var häftigt.

Nåt annat som var häftigt var det senaste stresstestet. Vi fick köra samma event i slutet som förra gången men den här gången var jag beredd på att The Shatterer skulle dyka upp och jag hade dessutom mer tid på mig att ta screenshots då det hela pågick i ungefär 1 timme och 20 minuter.

Jag ställde mig vid Pyre-statyn (Pyre är en karaktär från första spelets expansion och en av mina favoriter <3) och såg till att ta en hel del bilder när Shatterer flög förbi.

När jag sprang iväg för att föröska hitta nån annan bra plats att ta screenshots på så blev jag omringad och dödad av ett gäng spelare som blivit branded. Hittade inget riktigt bra screenshotställe så jag gick tillbaka till min favvoplats ;)

Under tiden jag letade lyckades jag dock hamna i vatten några gånger och insåg att man då som branded blev förvandlad till en vattenvarelse istället för att behålla sin landform :D FISHIE!


Nu längtar jag till den 20:e juli då jag får spela under en helg igen, och förstås till den 25:e augusti då headstart börjar för oss som förköpt spelet. Peppen!

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

