Avklarade spel – vecka 26

Efter förra veckans spelBOOM så känns denna vecka mycket hemskare än den borde. ;) Jag har nämligen bara klarat ETT ENDA spel! Egads, ja! Bak’laag gav igen, eller nåt. Men det är ändå ett klarat spel, så HA!

The Wonderful End of the World

Spelat på: PC
Detta är en katamariklon. En totalt skamlös sådan. Detta kan inte alls mäta sig med Katamari dock, och kan inte på nåt sätt kallas en ”PC-version” som jag sett flera skriva. Men det är så nära man kommer på PC och det duger definitivt när man vill ha nåt knasigt litet tidsfördriv (om man kan koppla bort jämförelsetankarna).
Jag blev faktiskt rätt så förtjust i spelet. Blev till och med så att jag samlade alla Steamachievements och spelade om en hel del av banorna även efter att jag maxat allt. De roligaste banorna var de som inte utspelade sig i hus/bostadsområden/en stad osv, utan de som var lite annorlunda som den på bilden ovan.
Sladdrig styrning, kass grafik, få banor, småbuggigt och allmänt ”budget”, men det har charm :P
Nu är jag galet sugen på Katamari…

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

