#blogg100 – vad ger jag mig in på!?

Kan man tvinga sig själv att skriva blogginlägg? Klart man kan. Viktigare fråga är nog ”är det en sån jävla bra idé?

I mitt fall? JA! Bara de senaste dagarna har jag kommit på 3-4 saker som jag kanske skulle ha kunnat blogga om, men som jag helt struntade i för att… för att… ja, varför då? Det kändes kanske ”inte värt” när det bara var en liten tanke? Men jag vill ju skriva, jag vill blogga, jag vill utvecklas i mitt skrivande. Jag vill framför allt lära mig att skriva för att få ut tankar och funderingar istället för att irritera mig över att jag ”inte når ut”. Jag vill sluta använda twitter för sånt som jag borde blogga om.

Hade aldrig hört talas om ”#blogg100” innan. Det är ett påhitt av Fredrik Wass och detta är inte första gången det skall genomföras. Men i år ska jag hänga på hade jag tänkt. Hundra inlägg på lika många dagar. I rad.

Eftersom jag gillar spel så kommer bloggen mest att handla om just spel. Mest dator- och TV-spel, men nåt annat kanske dyker upp då och då också. Det kommer garanterat även dyka upp inlägg av ickespelig karaktär. Vi får se. Hundra dagar är många dagar.

,

  1. #1 av Elin aka Xareena på 2013/01/24 - 14:32

    Härligt att du hängde på du med. :) Min tanke är precis som din att det kan göra att mer tankar kommer ut. Min och Robers lilla blogg har ju varit rätt ödslig på sistone, så det skadar inte att sätta ett mål. Om jag kommer klara 100 inlägg på lika många dagar lär vi få se. Jag hoppas det i alla fall.

  2. #2 av pskjonte på 2013/01/29 - 21:00

    Kul att läsa din blogg igen ;)

    Är nog precis som du, har vart sugen av och till med bloggandet, så kanske även jag börjar nångång i framtiden :)

    Lycka till med skrivandet !

Kommentera

