PPTS: Spirits

Sjuk, trött, omotiverad. Hur kommer jag ur det? Jo jag frågar Backloggerys Fortune Cookie vad jag ska spela!

Cookie of Fortune

Okej! Dags för #blogg100s första

Titel: Spirits
Utvecklare: Spaces of Play
Testat format: PC
Lanseringsdatum (PC)
:
15 Augusti 2012

Speltid: 23 minuter

Jag gick in i detta utan att veta mer än hur spelet såg ut. Jag fick Spirits i en Humble Bundle som jag inte köpte själv och har därför inte ens kollat på videon som finns i den länkade bloggposten. Jag hade alltså ingen aning om vad det var för typ av spel.

Det visade sig snabbt att Spirits är en sorts Lemmingsklon, och tyvärr visade det sig lika snabbt också att jag inte längre riktigt har tålamodet för ”sånahär spel” på datorn. Jag tror att spelet är perfekt att plocka upp och spela lite då och då på mobilen, men nu fick jag faktiskt nästan tvinga mig själv att inte stänga av efter 10 minuter.

Det låter väldigt negativt, men det handlar bara om att speltypen inte klaffar med mig. Spirits är vackert att se på och mysigt att lyssna på, och om man gillar Lemmings kan det definitivt vara värt att kolla upp. Men jag tror som sagt att mobilen eller någon form av surfplatta är ett betydligt bättre format för spelet – vilket utvecklarna antagligen också tyckte eftersom Spirits är skapat för dessa format från början.

Spirits

   Slutsats: Inget jag lär plocka upp igen på PC, men kan tänka mig att skaffa det till telefonen nån gång.

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

