PokéManiac

Är totalt insnöad på Pokémon just nu och är du inte minsta intresserad av den serien kan du bara skita i det här lilla inlägget :D
Jag slukar just nu Pokémontrådar i olika forum, kollar på animen på svenska (för att den finns gratis på TV4 Play, jag skulle dock kunna ge en hel del för hela serien i en snygg box på japanska med engelsk text…), spelar en Pokémon Emerald Nuzlocke Challenge och sitter och gör menlösa små listor över vilka pokémon som är mest awesome.

Här är tex en grej jag hittade igår på NeoGAF och som jag satt och fyllde i när jag inte kunde sova i natt. Förklarar väl sig själv ganska bra men det är alltså  bäst pokémon av en viss typ i en viss generation, och sista raden är den bästa av alla inom den typen. Det betyder ju inte att alla mina favoriter är med, eftersom jag har flera favoriter inom samma typ och generation osv. det kan också bli lite skumt eftersom så många pokémon är duotypade och skulle passa in under två olika.
Men en kul lista att pilla med iaf! Många hundar och katter bidde det. Vissa pokémon valdes för att de var ”minst trista” och två valdes för att de var de enda som fanns (gen två dragon och ghost). Dark och steel fanns inte i generation ett (magnemite/magneton blev steel i senare generationer, vilket jag inte ville räkna med eftersom de är trista :D).

Mest intressant var det att ingen typfavvo kom från generation tre. Den generationen har en hel bunt trevliga pokémon, men inga superfavoriter som alla de andra generationerna. Hupp!

Pokechart

,

  1. #1 av Robert på 2013/01/27 - 21:15

    Jag funderar på om det är så att du valt de Pokémon som är bäst, eller de som du gillar mest. Jag skulle ha svårt att göra en lista på de som var bäst varje generation då jag väljer de som jag tycker om rent estetiskt eller de som tilltalar min spelstil (som inte alltid är superstrategisk). Funderar på att själv göra ngt liknande, men kommer väl inte det. Brukar däremot skriva upp på papper och liknande hur jag ska lägga upp genomspelningen av ett Pokémon-spel, vilka Pokémon jag ska fånga och ha i mitt lag osv. Är kul att bara sitta och planera. Ska sluta skriva nu, för snart blir det ett eget blogginlägg lol. Sitter som sagt själv och spelar mkt Pokémon nu. Faktiskt 3 spel samtidigt. :P

  2. #2 av Ina på 2013/01/27 - 21:32

    Det är de jag… ”gillar mest”. Mest utseendemässigt, men ingen är värdelös. Finns en hel del där som inte är fullt utvecklade för att jag gillar deras tidigare form bättre :P

    Jag brukar inte planera så mycket, men har ofta några jag ”bara måste ha”. Föredrar dock nuzlocke där jag inte ens får bestämma helt själv :D

Kommentera

