Den ofrivilliga spindeln i nätet

Telefonsamtal hit, infokollande dit, Skypeande här, mejlande där.

Lillebror har fått datorproblem. Hårddiskproblem, mer specifikt. Jag beställde datorn åt honom och mamma har hand om hans pengar. Ingen av dem kan speciellt mycket om ”sånt här”, så det blir ganska många saker att hålla reda på för mig. Krångligare blir det när jag dessutom måste sköta allt via Skype och telefon då jag bor sisådär 70 mil från stackars lillebror. Nåja. Han bör ha garanti på datorn och han fick lov att köpa en extern hårddisk för backup imorrn så saker ska nog lösa sig. Hoppas jag.

Var inte så himla längesedan som jag själv hade hårddiskproblem. Ett jävla helvete att vänta på besked när man fått skicka in den för kontroll ;P

Mest störigt är det att jag absolut inte vill sitta och bråka med en trasig hårddisk just nu. Jag vill spela Fallout: New Vegas! …och läsa A Song of Ice and Fire! …och spela Pokémon Emerald Nuzlocke! …och påbörja en bok från det där hemliga bokpaketet jag fick igår! …och… ja. Det kanske är lika bra att jag inte kan sitta och ha beslutsångest utan måste hjälpa lillebror :P

Inget speciellt roligt blogginlägg idag, såhär sista dagen av första veckan med #blogg100. Men så blir det när man mest sitter och har dum beslutsångest! Det har iaf fungerat bra att blogga hittills. Enda dagen (förutom idag) när jag hade lite problem så kom jag på att jag ju har ”Press Play to Start” att luta mig tillbaka på när inspirationen tryter.

För att det inte bara ska bli ett tråkigt babbelinlägg slänger jag in en bild från New Vegas. Här är underbara Zelea Thorne.

Zelea Thorne

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

