Det står stilla i backloggen

Backloggery blir statusar grå om man inte uppdaterat dem på två veckor. Mina har legat stilla i tre. Förutom skurken som orsakat det hela förstås.

nowplaying

Under de två första veckorna i år klarade jag tre spel. Det kändes bra. Jag tänkte att ”jamen om jag klarar minst ett spel i veckan så får sig backloggen en riktig smäll”.

Sen fick jag för mig att jag skulle spela klart Fallout: New Vegas. Klart som i 100%. För trots att jag tidigare hade lagt ned över 250 timmar på spelet hade jag inte ens nått level 30 (av 50 möjliga) eller spelat alla DLC-uppdrag. Jag har spelat F:NV i 55 timmar de senaste två veckorna berättar Steam snällt för mig. Har jag kommit någonstans då? Mja. Jag har faktiskt nått level 30, men jag har bara utforskat en bråkdel av världen och är inte i närheten av att vilja springa vidare till DLC än.

”Problemet” är alla fantastiska moddar jag lagt in. Sådana som lägger till nya platser och uppdrag eller återställer och fixar till uppdrag som Obsidian inte fick med i släppet av olika anledningar. Jag kan inte låta bli att utforska alla ställen jag stöter på. Leta i varje skrymsle och vrå. Det tar lite tid. Mycket tid. Backloggen ropar och jag är oerhört sugen på att spela väldigt många olika spel.

Men jag har ju så kul med New Vegas.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

