Två älskade gillekrigare

Startade både Guild Wars 1 och Guild Wars 2 idag för att lalla runt lite i båda spelen. I det första är det nyår i världsdelen Cantha med festligheter, tävlingar och skumma händelser. Sisådär 250 år senare, i Guild Wars 2, upplever även Tyria skumma händelser. Flyktingar från norr måste hjälpas. Exakt vad som händer får vi inte veta riktigt än och det är ganska spännande.

Under de år jag väntade på Guild Wars 2 och under betan så var jag säker på att jag skulle spela raserna charr och asura mest. Men så har det inte blivit trots att jag fortfarande verkligen älskar dem och håller dem som favoriter. Precis som i det första spelet hamnade av någon anledning min fokus (efter lite hoppande) på en human warrior. Det hade jag inte trott när jag startade det första spelet för första gången heller. Jag testade alla möjliga klasser och trodde definitivt att jag skulle spela nåt ”spännande” som elementalist, necromancer eller ranger. Men aldrig trista gamla warrior som man ju ser ööööverallt. Men ett år senare satt jag plötsligt där med en warrior som jag var superkär i.

Nu hände det alltså IGEN! Hur gick detta till?!

Nåja. Här är Leonora Midwinter och Ethelyn Teague <3

Leo och Ethelyn

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

