Samlarpärlor – HoMM Complete Edition

Ja, jag skrev ju igår att jag hade kommit på nåt jag tänkte syssla med på söndagar här i bloggen. Detta nåt är alltså en bloggserie där jag visar upp några favvoprylar jag har samlat på mig. Saker som absolut inte behöver vara speciella (för andra då), ovanliga eller så utan bara saker jag gillar och är glad att jag har hemma. Kanske kan vara kul att se vad jag värderar högst av mina prylar :D

Först ut har vi denna snygga låda! Heroes of Might and Magic Complete Edition!

(och en kisse vid namn Spyware som jag är väldigt glad att jag har hemma, men hon är ju ingen pryl! <3)

HoMM Complete

Många fnyser åt den här samlingen för att allt är så HoMM V-fokuserat, och den delen är inte direkt mest omtyckt i serien. Jag bryr mig dock inte det minsta eftersom jag gillar det spelet. Den artbook på 170 sidor man får med innehåller info, skisser och annat intressant från femman, och det är bara det spelets musik som ingår. En tröja och ett komplett set med tarotkort finns också med, och även de bär motiv fråm HoMM V. Det kommer även med en bunt faktahäften och en poster med… ja, HoMM V-inriktning :P

Men! Man får ju faktiskt alla tidigare spel i serien i denna låda också, inklusive alla expansioner. Jag hade bara spelat trean och fyran innan jag köpte denna, så att få ettan, tvåan och hela femman (som jag testat hos en vän och gillade) var mycket trevligt. Och den är ju så snygg <3

Jag kan inte riktigt förklara varför just denna låda är en sådan favorit för mig. Kanske för att serien som helhet ligger mig så varmt om hjärtat. Men där har ni alltså den första av de prylar som jag skulle vilja kalla ”mina samlarpärlor”.

  1. #1 av Holmberg (@Hixmegistos) på 2013/02/04 - 07:56

    Lite coolt just med HoMM-serien är ju att även om vissa spel får lite diss så är det ju faktiskt inget av dom som är dåligt, bara olika nyanser av bra.

    Att det är mest prylar med anknytning till spel 5 känns rätt naturligt. det var väl dom sakerna som fanns tillgängliga när dom skulle fixa boxen :)

    Men riktigt snygg låda faktiskt. Hade jag samlat på specialutgåvor så hade det där varit en given en att försöka ha.

  2. #2 av Tias på 2013/02/05 - 00:08

    Gillar också HoMM-serien. Det gör mina bröder också, så när den här boxen dök upp lagom till en av brödernas födelsedagar, så var det en given present. Tror för övrigt att det är den enda samlar-utgåva jag någonsin köpt. :)

Kommentera

