Keldeo!

Ni glömmer väl inte att ladda ner Keldeo till Pokémon Black 2 och White 2? Den lilla ponnyn går att hämta fram till den 12:e februari.

I ett par länder har de f.ö. berättat hur Meloetta kommer att delas ut. Äntligen! Hon bör komma hit förr snarare än senare.

Keldeo

,

  1. #1 av Lilla Kaninmongot på 2013/02/06 - 21:11

    Två killar satt bakom mig på tåget och diskuterade Pokemon rätt friskt (Inte småkids :3) Och de påpekade att typ inga av de första generationens pokemon är med.. Jag har bara spelat red/blue/yellow… Känner inte igen mig alls i de nya XD
    Kanske borde inhandla något av dem… men jag är dåligt på att spela storyfattiga spel.. vet iofs inte hur de nya är, men de gamla var inte jättemycket att hurra för storymässigt.
    Hur är de nya? >,>

  2. #2 av Ina på 2013/02/06 - 21:24

    Jag har faktiskt inte hunnit sätta tänderna i BW2, men jag gillade berättelsen i BW :) Lite djupare än ”hej jag ska bli pokémonmästare tjoho!” med nån enstaka Team Rocket här och var som i de första spelen, men inget mästerverk precis. Det är ju fortfarande så att storyn inte är spelets starkaste sida :P
    I BW1 saknas 41 Gen1-Pokémon och i BW2 kan man inte få tag på 57 av dem, men det betyder ju att runt 100 av dem finns i varje spel. De kanske syftade på att man inte möter dem i början? I BW stöter man inte på några äldre Pokémon fram till dess man ”klarat” spelet, alltså slagit E4 och Champion osv. Jag tyckte att det var trevligt för då kunde jag inte förlita mig på gamla favvosar utan fick lära känna de nya monstren :)

  3. #3 av Lilla Kaninmongot på 2013/02/07 - 18:35

    Har ingen aning, lyssnade mest på killarna som snackade som sagt.
    Tror Pokemon får vara en senare prioritet för min del (:

Kommentera

