Det här att välja bort småintressanta saker…

…för att de går emot vad man tycker är okej. Eller för att man i allmänhet inte vill stödja företagen bakom. Det ja. Det vill jag få ur mig lite om idag.

Onlinerollspelet TERA blev gratis häromdagen. Ett spel som hyllats här och var för framför allt ”superbra strider”. Det jag hört om spelet låter delvis rätt trevligt, och jag tycker att miljöerna, de mounts jag sett (det vita lejonet, ååååh <3) osv är lockande. Jag skulle ha slängt mig över spelet om det bara inte var så… äckligt. Jag kan inte ens förmå mig att visa er nån YT-video eller länka bilder från bloggen för de gör mig så obekväm. Det är bara att söka på ”TERA Armor” och ”TERA Elin” själva på Youtube och Google, så förstår ni förhoppningsvis vad jag menar. (Menneh… NSFW, kom ihåg det!)

TERA är förstås inte ensam om att ha lättklädda avatarer. Det vara bara några dagar sedan jag postade en bild på min GW1-Warrior vars kläder knappast täcker mycket av kroppen. Jag valde det setet över ett jag hade innan som var mycket mer likt det som min GW2-karaktär har (helt täckande, och med mindre boobplate till och med) för att jag gillar det. Guild Wars 1 och 2 har även några armorset som jag själv aldrig skulle få för mig att ge mina karaktärer, och ett par enstaka som jag önskar gjordes om litelite (underboooob armorn tex) för att bli okej. Men de är få och Guild Wars har inte animationer som skriker sex (och folk klagar faktiskt i forum över att GW2 inte har tillräckligt med ”skimpy armor”). Den nivå TERA ligger på kan jag knappt förstå. Det är obekvämt, och jag reagerar sällan starkt över dessa saker.

TeraCollEdStuff

Snälla fina lejonet, byt spel!

Andra spel som jag fingrat på när jag besökt lokala spelbutiken och som jag kikat på flera gånger när jag hoppat omkring i nätbutiker är Blizzards senaste påhitt. Både WoW: Mists of Pandaria och Diablo III. I fallet med WoW är det återigen mountsamlande som lockar mest egentligen. Det är något jag saknar när jag spelar GW (som helt saknar mounts alltså). Men jag hatade ju tiden i WoW för det mesta. Ansåg inte alls att jag fick ut tillräckligt för pengarna jag lade på det. Jag kände definitivt inte av någon ”kvalitet” som jag tänkte att en sådan månadskostnad skulle ge. Knasigt att då vilja köpa nästa del. Fast jag vill ju inte egentligen. Det kommer ett sug som snabbt kvävs automatiskt.

Den allmäna känslan att Blizzard inte gör vad de skulle kunna göra när det kommer till support av spelet har gjort mig mycket avigt inställd till företaget som helhet. Jag vill därmed inte köpa några andra spel de skapat heller. Att de valde att göra Diablo III till ett ”alltid online”-spel (vilket de i början skötte dåligt, som vi alla vet) och förhindra moddande hjälpte dem inte. Nu verkar spelet vara betydligt mer stabilt och jag ser folk twittra om hur bra de tycker att det är. Då blir jag sugen. Men jag vill inte ge pengar till Blizzard så då låter jag bli.

Det finns ju så många andra spel.

  1. #1 av Holmberg (@Hixmegistos) på 2013/02/08 - 07:26

    Håller med dig om att Tera är långt över gränsen för vad som är rimligt när det gäller klädsel och utstyrslar. Diskuterade med några kompisar om det för ett tag sedan och alla var överrens om att man nog skulle känna sig lite obekväm hela tiden om man spelade det.

    Det hade ju inte direkt varit det spelet jag hade ropat in familjen för att visa upp :)

    Blizzard är det värre med. Som avvänjd WoW-spelare och gammal diablo II-tok så var det bara att acceptera att ibland får man ingå en pakt med den onde helt enkelt.

    Men det var nästan lite skönt sen när jag faktistk hade roligare ihop med Torchlight II.

    Path of Exile som är gratis och i öppen beta nu är också ett bra Diablo-alternativ. Görs av dom som gjorde Titan Quest.

  2. #2 av Ina på 2013/02/08 - 11:15

    ”Morsan, kom och kolla min supersexiga stringbeklädda krigare som står och juckar här!” :D

    Jag har inte fastnat i Diabloträsket tidigare och eftersom jag älskade Torchlight var valet mellan Diablo III och Torchligt II ännu enklare :P Jag har dock köpt och påbörjat det första Diablo för ett tag sedan.
    Åh, måste känna på Titan Quest. Det har jag ju. Nånstans i Steamgömmorna.

Kommentera

