Level 80!

Det tog nästan ett halvår av väldigt sporadiskt spelande, men igår hände det där jag väntat på i några dagar. Jag nådde maxleveln med en karaktär i Guild Wars 2. Det skedde helt utan fanfarer eller ståhej, och det var faktiskt både oväntat och lite overkligt. Jag har spelat ganska mycket de senaste dagarna och hade levlat från 62 till 76 när jag blev lite fundersam över vad jag skulle göra för att få tag på bra utrustning. Jag hade nämligen levlat ifrån den jag hade och det började märkas. Jag kunde ju inte precis springa till level 80-områden med utrustning som är gjord för level 35-55. Min karaktär råkar vara smed och kan göra både vapen och rustningar, perfa! …men jag hade slarvat en himla massa med att hålla mig uppdaterad inom detta område så jag kunde bara skapa sämre utrustning än det jag redan hade. Nåja, det var väl bara att försöka levla upp smidesjobbet då.

Pling, brev! ”Hej du kan gå till denna dungeon nu för du har blivit level 78”. Urrr… ja shiet. Jag har visst fått så mycket erfarenhetspoäng av att bli bättre på smide att jag levlat två gånger. Lalala. Pling, brev! ”Du kan gå hit nu för du är level 80”. WHUT!? Err, uhm. YAY! :D

Det var varken planerat eller väntat men där stod Ethelyn och slet i smidesverkstaden och poff, level 80. Jag har fortfarande inte löst utrustningsproblemet, för jag saknar en hel del material för att kunna komma vidare med smidet. Så jag låter Ethelyn vila ett tag.

Ethelyn

Ett halvår låter kanske som ganska lång tid för att nå maxlevel i ett mycket enkelt MMO man tycker väldigt mycket om. Men då ska ni veta att det tog nästan ett och ett halvt år för mig att göra detsamma i Guild Wars 1. Det roliga är att maxleveln där är 20, och det kan jag nå på en eller två dagar nu om jag vill.

Nåja. I och med att jag inte riktigt orkar bry mig om utrustning för Ethelyn just nu bad jag min bror att säga en siffra och valde en ny karaktär att spela med efter det. Han sa fem och på femte plats i karaktärslistan väntade en ståtlig Elementalist Norn vid namn Eevi. Hon kommer bli min kamrat de närmsta dagarna!

Eevi

, ,

  1. #1 av Robert på 2013/02/10 - 08:51

    Tycker alltid att dina karaktärer är så oerhört snyggt gjorda, och det gäller inte enbart i GW. Du har ett öga för design om man säger så.

  2. #2 av Ina på 2013/02/10 - 22:37

    Åh vad glad jag blev av att läsa det där :D Tack ^^

Kommentera

