Tävling! Vinn PC-spel!

Ja! Dags för tävling, äntligen! Jag har funderat på det ett tag eftersom jag har en extra Magicka Collection som jag inte riktigt vetat vad jag ska göra av. Jag råkar också ha ett par andra PC-spel som inte gör någon större nytta här hemma. Så då är det ju roligare om nån annan får hem dem och kan ha kul med dem. Jag bestämde mig först för en typ av tävling, men insåg att den blev lite jobbig att genomföra med ett av spelen. Så det blir lite olika tävlingar beroende på spel!

Det här är spelen och tävlingarna:

Magicka Collection, som via konto på Gamersgate registreras på Steam. Om allt som listas där ingår med just den kod som jag har vet jag faktiskt inte (då den är en bunt månader gammal) men det mesta ingår garanterat. För att tävla om Magicka gäller det att skriva en en flera pratbubblor/tankebubblor på någon av dessa bilder!

Magicka 1 Magicka 2

Nästa spel är ett fysiskt exemplar av Might & Magic: Heroes VI (eller Heroes of Might & Magic VI som jag hellre kallar det). Den vanliga utgåvan, men med ett extra vapen (Staff of Asha) och en extra hjälte (Kraal). Samma här som med Magicka, välj en bild och skriv in en eller flera pratbubblor/tankebubblor.

Heroes VI 1 Heroes VI 2

Det sista spelet jag tävlar ut är Super Meat Boy Ultra Edition. Inplastad och fin utgåva ^^ Det här spelet kändes lite krångligt att hitta pratbubblebilder till så här kör vi helt enkelt en speedpaint-tävling. Använt paint eller motsvarande simpla program för att snabbt rita ihop något Super Meat Boy-relaterat. Nån exakt tidsgräns tänker jag inte sätta eftersom jag ändå inte kan veta om ni håller den eller inte, men 5-10 minuter känns som en bra riktlinje. Hellre simpelt och roligt än genomarbetat alltså. Det går också bra att spela in en speedpaint och posta en video av det hela om en statisk bild inte känns rolig nog, så länge filmen inte blir för lång. 

Det är alltså tre separata tävlingar och man tävlar bara om det spel som bilden tillhör. Det går inte göra en pratbubblebild till Magicka och vinna Super Meat Boy. Däremot är det fritt fram att delta i alla tre tävlingar om man så vill. Man kan dock inte vinna mer än ett spel så om man tävlar om alla spel är det bra om man skriver vilket av dem man helst vill vinna. Det betyder inte att man automatiskt får det, men om man lyckas skapa den bästa bilden i alla tre tävlingar får man definitivt det spel man helst vill ha. Hoppas det där var förståeligt. Hojta till om jag bör förtydliga något.

Bilderna skickas till ohnoneo snabel-a mysmolnet punkt se senast den 20/2 klockan 23:59. Se till att skicka från en mail där jag kan nå er för att be om adress eller ge Gamersgate-koden.

Bästa, roligaste, fyndigaste, häftigaste eller nånting-igaste bilden vinner, och det är jag och sambon som bestämmer vinnare.

,

  1. #1 av Holmberg (@Hixmegistos) på 2013/02/13 - 21:15

    Schysst att tävla ut extrakoder. Funderar också på att göra det men måste sammanställa vad jag egentligen har för dubletter :)

    Har alla dom här spelen dock så står över tävling den här gången.

  2. #2 av Tias på 2013/02/14 - 21:56

    Alltid kul med tävlingar, men precis som Holmberg, så har jag alla spelen redan.

    PS. Gött med en flitigt bloggande Ina igen. Har saknat henne. ;)

Kommentera

