Lite fina nostalgikänslor

Substantiv
nostalgi
1. i stort sett angenäm men möjligtvis också lite sorgset tillbakalängtande känsla av igenkännande av något (positivt) som varit tidigare, eller situationer som ger upphov till denna känsla

Jag hade aldrig spelat det första Heroes of Might and Magic innan jag testade det för ett par månader sedan. Det var en konstig känsla att starta det eftersom det på så många sätt är likt ett av mina favoritspel, vilket alltså är uppföljaren HoMM3. Det kom en fin liten våg av nostalgikänslor. Mindes dagarna då jag och min bror tokspelade HoMM3 i både hotseat och på varsin dator i olika rum. Vi satt och ropade till varandra vilket inte var så smidigt då vi satt i varsin ände av en hyfsat stor trea, men det var ju så coolt att vi kunde spela ihop på varsin dator! Mysiga minnen!

Samtidigt som spelet som sagt verkligen påminde mig om HoMM3 var det ganska olikt. Ett tag var det mycket intressant att spela och se hur serien började, se vad som ändrats till senare delar osv. Men ganska snabbt stötte jag på ett scenario där det gällde att snabbt leta upp en artefakt innan fienden hittade den samtidigt som man förstås måste fortsätta bygga upp arméer och försvara sina städer. Efter flera timmars försök gjorde jag någon sorts rage quit eftersom jag ogillar spel med tidsbegränsningar.

Men nu kom suget att fortsätta utforska detta spel och jag gav mig fan på att klara den där banan. Det tog några försök och en bunt timmar, men jag gjorde det! Så nu spelar jag vidare och banan efter är en ”free for all”-bana där man bara ska dödsmörda alla andra. Det är roligare! ;D erhm… hehu.

Jag vet dock inte om jag är riktigt bekväm med hur mina paladins slåss…

HoMM

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

