Tuff, tuff tåget går

hypetågetFörsöker ignorera hypetåget men det tutar värre än någonsin. Själv kan jag bannemig inte vara mer ointresserad. Rykten hit och ”säker info” dit om vad Sony ska visa om två dagar. Vill gräva ner mig, ignorera internet hela veckan tills det värsta omg-andet förhoppningsvis lagt sig. Men problemet är ju att det inte är hela internet jag vill ignorera. Så jag får antingen störa mig på att inte ha internet att roa mig med, eller störa mig på hypetåget.

Så jag sitter här och gnäller. Som vanligt.

  1. #1 av Sebastian Åkerberg på 2013/02/20 - 12:10

    Jag kan förstå och försöker själv att inte hypa upp individuella spel alltför mycket, men inför en (av allt att döma) stundande konsolutannonsering är det svårt att inte bli exalterad. Det är nu nästa stora steg ska komma, som förmodligen kommer att sätta standarden för hur spelbranschen kommer att se ut för flera år framöver. Det ÄR ofrånkomligen en väldigt stor grej. Till och med jag, som spelar på PC och aldrig ägt en Sony-konsol i hela mitt liv, är väldigt intresserad av vad de kommer att säga. Jag hoppas verkligen att det blir något riktigt spännande, så att vi får en spännande framtid. För om det inte blir riktigt spännande finns risken att de följande åren blir ofantligt tråkiga i stället.

    Det är inte så mycket att jag hypar upp PS4, utan att jag hoppas att den blir riktigt intressant så att vi får se riktigt intressanta spel framöver.

  2. #2 av Ina på 2013/02/20 - 12:45

    Tycker att det är skillnad på att säga ”Det är spännande att se vad de ska göra”/”Hoppas att det blir intressant” och alla dessa hetsiga ryktesdebatter och skrikande om hur detta antingen kommer rasera spelvärlden eller rädda den osv. Just det där att man inte bara peppigt väntar på nåt utan måste skrika på varandra och konsolkriga och jagvetintevad. Alla dessa människor som baserar sina åsikter om företagen baserat på rykten och säger sig redan ha bestämt sig för vilka de ska stödja osv.

    Var nog inte tillräckligt tydlig med vad det egentligen är jag ogillar.

Kommentera

