Podkärlek

För första gången på länge spelar jag spel som tillåter mig att lyssna på podcasts samtidigt. MMORPGn är perfekta för sådant då musiken i dessa tenderar att bli lite tradig att lyssna på och det sällan hörs några andra viktiga ljud. Guild Wars 2 har visserligen en intressant ”personal story” med röstskådespel, men jag väljer helt enkelt att inte köra den när jag är på podhumör. Då passar det utmärkt. Det andra spelet jag snöat in mig på nu är ju Heroes of Might and Magic och även detta är perfekt då ljuden är rätt menlösa och dåliga.

Så vad lyssnar jag på nu då? Jag gillar fler poddar än dessa, men just nu är det följande tre som roar mina öron:

Spelklassiker MusikSpelklassiker musik

Gwellmyn och hiro väljer ungefär 90% usel eller trist musik (tihi). Så varför lyssnar jag öht? Jo, för att det ändå är kul att lyssna på deras babbel mellan låtarna. Det är spelminnen, varför de valt de låtar de valt eller helt off-topic skitsnack och alltid lika mysigt. Måste bara se till att hålla mig mer uppdaterad så att jag kan önska BRA musik i varje program ;)

KraidKraids podcast

Rykande färsk liten podcast som har sitt hem på bloggen Kraid. Hittills är det himla trevligt att lyssna på Kraidfolkets babbel. Verkar inte finnas någon specifik mall för podden utan det är lite vänskapligt babbel om olika ämnen. Så länge det inte urartar i massa stoj/skrik och interna skämt är detta den ”mysigaste” typen av podcast. Känner dock hela tiden att jag vill vara med, lägga mig i, berätta vad jag tycker om ämnet som diskuteras ;P

Farfarsparadoxen

Farfarsparadoxen

Även denna rykande färsk och oj jävlar vad kär jag är i den. Andreas Berg och Andreas Ljungström har poddat länge innan och det märks. Rutinerade och trygga och dessutom passar de perfekt ihop. Här är det specifika ämnen som gäller och djupt ska det dessutom grävas i dem. Inte riktigt den typen av podcast jag kan ”slölyssna” på. Den kräver min totala fokus och uppmärksamhet, och lyckas dessutom få den enkelt! :D

  1. #1 av Christofer Schenström på 2013/02/20 - 15:45

    Ska checka in Kraids och Paradoxen =) två nya podcasts jag inte hunnit sätta mina tänder i! =)

    Själv gillar jag också Svamppod, Spelberget, Videospelsklubben samt Overkligt. Lättsamma och härliga podcasts, fyllt med seriösa snack men också en del skitsnack =)

    Planer på att gymma? testa även min podcast där jag kombinerar Spelmusik med gymaktivitet (Jag hejjar på!) =D

Kommentera

