Samlarpärlor – Dead Space 3: Dev Team Edition

Jag kör vidare denna bloggserie med min senaste pärla. Den dök upp i veckan faktiskt. Jag gillar feta specialutgåvor. Jag kan inte motstå en genomarbetad utgåva med figurer/”statyer”, posters och liknande lull-lull. När denna Dead Space 3-utgåva länkades på twitter gick en ordentlig ha-behär-våg genom kroppen. Dev Team Edition såldes både med och utan spel, vilket jag tyckte var en fantastisk idé. Det kan vara väldigt frustrerande när man vill ha ett spel till en specifik konsol och just den versionen av en CE är slutsåld/fullbokad. Här kunde det inte hända. Även utgåvan ”med spel” var bara samma box plus en vanlig utgåva av spelet, och format fick man välja själv.

Already have the game pre-ordered somewhere? Prefer to have your PC copy delivered digitally instead of on a disc? Picking your copy up in person at midnight? Live overseas and want to get the game in your own region? Have any other plausible reason to want the stuff and not the game? Roll your own collector’s edition by grabbing the Add-On with all the same contents in the crate, but no game bundled with it. Everyone wins!

Everyone wins indeed! Fler borde göra såhär! Ja, här är alltså min Dev Team Edition! Jag har nummer 3508/5000. Hade förstås hoppats på nån ”rolig” siffra (inte 1337, men typ 3030) men äh, sprolleroll!

Dev Team Edition

Jag har inte öppnat poster-förpackningen eftersom jag inte vill att de ska råka skadas innan jag ramar in dem (vilket tyvärr lär få vänta till dess jag flyttar om… två år. ARGH). De är egentligen den största anledningen att jag köpte utgåvan för jag är galen i dessa typer av posters. Här är en bra bild på dem! Bioshock 2 hade ”liknande” posters (budskap från spelet, så att säga) och de sitter inramade på sovrumsväggarna här hemma ^^ Den inplastade lilla anteckningsboken har en spoilervarning! Det står (med en font som får det att se handskrivet ut) ”Warning, sensitive information! Do not open until final dig site.” på den där remsan som syns på bilden. Åsm! Det är mycket annat som inte syns på den här bilden så jag rekommenderar denna bild/text-unboxing av utgåvan. Jag håller inte helt med personens åsikter om prylarna, men det är riktigt bra bilder.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

