En podcast, kanske?

Jag saknar tiden med Skämshögen, en podcast jag gjorde för Eurogamer. Jag gick in i väggen strax efter skapandet av den podden och slutade helt på EG. Har sedan dess försökt både skriva om spel (för Skillpoint) och podda (skapade Spelberget med bästa Starfighter) men har båda gångerna snabbt känt stressen återkomma.

Men jag vill ju podda! För som jag sa så saknar jag tiden med speciellt Skämshögen, men även med Spelberget. Poddarna fick mig att ta tag i min ”skämshög” (eller backlog som jag numera kallar den) mycket bättre. Jag kände mig mer pepp på det. Jag har därför länge tänkt på det där med att podda och att jag vill det, men så är det ju det där stora problemet med stressen. Har dock tänkt att jag ska köra själv (med gäster) och inte riktigt ha nåt strikt schema eller så. Allt för att komma iväg från ansvar ;D Jag behöver inte stressa ihjäl mig och må kasst om jag inte lyckas bygga ett program till ett visst datum och jag behöver inte göra någon besviken och få dåligt samvete när jag inte klarar av att podda just då när det var tänkt att det skulle göras. Bestämma helt själv.

Podden ska alltså handla om spel. Något jag spelat från min backlog. Antagligen ett specifikt spel eller en serie per avsnitt, och vad som tycks om det. Kan vara ett PS1-spel eller en helt ny spelserie, det är ganska brett alltså. Min backlog innehåller mycket.

Problemet är att jag inte precis är en hejare på monologer, så jag behöver nån att prata med i podden. Utan co-host betyder det ju gäster. Så min pod-idé hänger på att nån vill babbla spel med mig. Jag fiskar runt lite och så får vi se vart det leder sen.

Hojta gärna om du är sugen på att vara med!

  1. #1 av Robert på 2013/02/25 - 17:11

    Det är ju det där med pressen ja. Jag har själv velat starta en podcast men funderar på hur många som skulle lyssna på mig. Det finns som sagt att ingen publik för spelande föräldrar har jag märkt. Sedan kan jag varken något om redigering eller dylikt och skulle nog inte kunna få till en jingel i början av min pod, så det har fått va. En sak jag däremot alltid vill göra är att gästa andras podcasts. Då jag podat innan sporadiskt så är suget att göra det igen ständigt konstant. Så, om du vill så är jag gärna med någon gång.

  2. #2 av Joakim på 2013/02/25 - 19:46

    Låter intressant, det här med skämshög är ett problem skulle jag vilja påstå. Vet att min egna växer utan dess like och jag finner aldrig riktigt någon ro att spela och när den väl finns där så har jag alldeles för många val och det slutar med att jag drar ytterligare en runda genom tex Dragon Age =/

    Skulle jättegärna medverka i podcasten, så dyker det upp en plats någon gång så ställer jag mer än gärna upp. =)

  3. #3 av Ina på 2013/02/26 - 18:13

    Vad kul med positiv respons, tack <3
    Klart ni ska vara med :D

  4. #4 av Peter på 2013/03/11 - 22:58

    Det ser ju ut som att det kan finnas anledning för oss att snicksnacka i framtiden?, då vårt projekt och ditt tilltänkta kliar varandra lite imaginärt på ryggen? :)

  5. #5 av Ina på 2013/03/11 - 23:15

    Absolut :D

Kommentera

