Scott x2

Jag gillar trevliga ”bokboxar” där man får alla delar i en serie i en liten låda och med matchande omslag. Jag har den senaste tiden köpt ett par sådana och en av dem är en superfin Scott Pilgrim-box med alla volymer av serien. Jag läste två volymer per kväll under tre dagar förra veckan och gillade den skarpt. Har ju hört lite viskningar här och där om serien men egentligen aldrig blivit så intresserad. När jag såg denna lilla låda på Adlibris kunde jag dock inte motstå, och det var ju tur eftersom jag gillade den :D

Efter att jag läst serien ville jag dessutom se filmen, och såg då att det råkar vara en av filmerna som fått en Comic Book Collection/Reel Heroes-utgåva med snyggt fodral. Webbis har en hel del inne och jag köpte Scott Pilgrim (förstås) och dessutom kunde jag inte låta bli att köpa Serenity. Har den redan på DVD men tackar inte nej till en bra film på blu-ray med snyggt omslag. Sambon lade till Total Recall och The Incredible Hulk eftersom han velat ha dem ett tag. Femtio spänn styck är ju inte precis hutlöst ;D Blir jävligt sugen på ett par av de andra också men det är mest filmer vi redan har på blu-ray och då känns det ju bara dumt. Nåja. Tillbaka till Scott Pilgrim! Kikade på filmen häromdagen och det är en av de snyggaste filmer jag någonsin sett. Mycket trevlig att titta på och en jävligt bra filmatisering. Kanske dags att testa spelet som ligger och dammar (som alla plus-spel) på PS3an…

Pilgrim + Blu-ray

En annan Scott jag stiftat bekanskap med senaste tiden är Scott Westerfeld, en författare. Jag läste hans ”Peeps” förra veckan och gillade den skarpt. Slängde mig sedan över hans Uglies-serie och gillade första boken rejält. Läste knappt 100 sidor innan jag skulle sova i torsdags och sedan resterande drygt 300 sidor sittandes på sängkanden när jag borde ha gått och duschat igår ;D Kunde inte lägga ifrån mig bokjäveln. Har påbörjat nästa del och lär bränna igenom hela serien rätt snabbt. Lär dessutom då köpa på mig en annan av hans serier, Midnighters. Den handlar tydligen om ungdomar som slåss mot monster under en hemlig timme vid midnatt. En timme som bara vissa speciella personer uppfattar alltså. Persona 3 någon? :D

  1. #1 av Robert på 2013/03/04 - 17:44

    Och nu vill jag också köpa boxen med serien till Scott Pilgrim. :-)

Kommentera

