Bak’laag: BUK BUK BUK

Jag har insett att min telefon är en av Bak’laags utsända minions. Sedan jag skaffade smartphone (för lite drygt 3 år sedan) har mina bärbara konsoler gradvis blivit mer och mer förbisedda. När jag ska roa mig i 15/30 minuter iväg från datorn är det ju så smidigt att dra fram telefonen som jag har med mig 24/7 och öppna Twitter eller Safari. Mycket smidigare än att leta fram rätt konsol, hitta rätt spel, se om det finns batteri, komma in i spelet och sedan behöva avsluta efter bara några minuter och… ja, ni fattar.

Tycker jag att lurkande på NeoGAF och Twitter är roligare än att spela? Absolut inte. Jag är mycket nyfiken på de där spelen jag fortsätter att köpa till mina bärbara konsoler. Jag är väldigt glad över min väldigt nya 3DS och den nästan lika nya Vitan. Jag älskar dem, vill spela på dem, köper spel.

Men ni ser. Jag köper spel jag sedan inte spelar för att telefonen kommer ”ivägen”. Det skapar en backlog som bara växer och växer och… ja. Vem blir då lycklig?

Jo, Bak’laag.

Bak'laag

  1. #1 av Starfighter på 2013/03/05 - 17:10

    Fint inlägg och fin bild! :) Själv tycker jag också att det är lättare att slösurfa än att ta tag i något, en riskfylld inställning för mig som har inte mindre än sex internetföra plattformar ständigt inkopplade – och betydligt fler om man räknar de konsoler som numer även kan surfa.

    Jag hörde ett fint uttryck i en av Vsauce:s videos idag, internaut. Det är som en astronaut fast på internet. Okej det var det, nu ska jag dricka kaffe because of reasons.

Kommentera

