Eftertexter

Jag har nog aldrig förut varit så lättad över eftertexter och aldrig ignorerat eller skippat så många mellansekvenser. Jag har nog heller aldrig förut önskat att ett spel ska ta slut på det här ”SLUTA NU SNÄLLA NÅGON RÄDDA MIG”-sättet. Ehum. Men nu vet jag hur det känns, och Assassin’s Creed 3 är klarat.

När cheevon ”Perfectionist” ploppade var det som att en sten släppte från bröstet. Det är inte riktigt 100% i enspelarläget, men i alla fall 100% på alla huvuduppdrag. Har lite skit kvar till ”Completionist” men det bör inte ta alltför lång tid och sedan kan jag för alltid lägga undan denna soppa till spel. Multiplayer tänker jag inte ta i med tång ens.

Jag blir sällan besviken på spel och är ”bra på” att hitta saker jag gillar i alla möjliga olika titlar. AC3 är dock en solklar besvikelse. Jag har (som jag skrivit förut) oftast inga förväntningar på spel, men när en serie fungerat på ett visst sätt och jag gillat den blir det förstås lite annat. Om ett spel i den serien förändrar det mesta och fuckar upp totalt så blir till och med jag besviken.

Men med avslutandet av detta spel har jag klarat en del av den lilla utmaningen jag gav mig själv den första mars. Ett spel avbockat, två kvar!

I helgen spelar jag nog Planescape: Torment. Behöver nämligen spela ett riktigt bra spel efter denna skit.

, ,

  1. #1 av Sebastian Åkerberg på 2013/03/08 - 21:09

    Oj, sådär har jag aldrig känt förut. Det har absolut funnits spel som jag velat klara av, bara för att klara av dem, men jag har aldrig riktigt haft just den där hatiska relationen med något spel.

    Nåväl, du är klar med det nu. Yay!

    Och yay för Planescape: Torment!

  2. #2 av Lilla Kaninmongot på 2013/03/15 - 20:02

    Precis i slutet av Ac3 trodde jag de skulle räda endel utav det och LÅTA MIG välja vilket val jag ansåg vara bäst… BUT NOO
    Nu vet man väll varför. Vet inte mer om AC4 än att det kommer ett. Men antar att det utspelat sig i kronologiskt ordning…
    Personligen gick hela serien fubar för mig i slutet av revelations.

  3. #3 av Ina på 2013/03/15 - 20:45

    Sebastian: Nej jag har inte upplevt detta förut. Jag hatade det där lilla Dead Space-spelet (Ignition? Orkar inte kolla upp :D) men kände ändå inte riktigt såhär för det. :S

    Lilla Kaninmongot: Fyran ska ju handla om Edward Kenway, Haythams farsa! :D Som är PIRAT! Är inte lika ”jag ska absolut köpa nästa del” för nu är jag lite mer anti serien. Men ska bli kul att höra mer och se hur det bemöts :)

Kommentera

