Ännu en level 80

Det gick lite snabbare denna gång. För en månad sedan var Iddia nånstans på level 10, nu har hon nått maxleveln. Men Guild Wars 2 retas med mig.

När Ethelyn dingade 80 var det ju lite sådär ”jahopp… eh… yay!” eftersom hon lyckades få sin erfarenhetspoäng från smidet hon sysslade med. Jag satt alltså och stirrade på ett stort fönster fullt med smidesdelar och annat jox istället för att se min karaktär.

När jag igår nådde level 80 med Iddia var det ännu mer ”eh, jaha oj!”, eftersom jag tabbat ut ur spelet och lät henne slå ihjäl en helt random fiende medan jag kollade upp nån grej nånstans på stora internet. Den där fienden var det sista hon behövde och jag tabbade tillbaka in till det där brevet. Eh, jahaja.

Undrar om det kommer bli nån grej att jag inte ser mina karaktärer nå maxleveln :D Nästa försökskanin blir antingen en charr thief eller en sylvari ranger.

Iddia är klart en av mina favvokaraktärer. Jag hade faktiskt jättemycket problem med skapandet av henne och planen var egentligen att göra en kille. Efter en massa försök att göra en snubbe jag kände nåt extra för så testade jag att göra en tredje tjejasura. Jag trodde att jag använt de ansikten jag gillade och denna sockersöta nuna var inte riktigt med på kartan. I alla fall inte förrän jag började tweaka lite. Plötsligt blev jag sådär dökär och det har jag varit sedan dess :D

Iddia <3

Iddia 80

, ,

  1. #1 av ChrisXswe på 2013/03/13 - 18:11

    Härlig karaktär! och grattis till max leveln ^.^ ungefär i % hur mycket av spelet är utforskat och gjort när man nått max leveln? finns mer att se/hitta?

  2. #2 av Ina på 2013/03/13 - 19:50

    Det beror ju helt på vad man gör på sin väg till level 80, men ingen hinner se allt innan man når dit. Jag har exempelvis varken kört mina ”personal story” eller några dungeons utöver en liten del av den första. Jag har spelat i fler zoner än jag ”behövt” (tex för att hjälpa sambon) och därmed utforkat mer av världen än nån som bara kör ”för sig själv” antagligen gjort. Ethelyn har 43% i map completion och Iddia har 44% (det är alltså hur mycket av världen man utforskat och gäller inte tex dungeons/story då). PvP har jag inte heller spelat alls, varken ”vanliga” eller stora World vs World.
    Har egna mål som att tex skaffa specifik armor till karaktärerna också som jag är långt ifrån klar med :) Så det finns groteskt mycket mer att göra! :D

Kommentera

