Slutet på en lång resa

Det var faktiskt på dagen precis ett år sedan som det konkret började babblas om upplägg på podden där vi skulle prata om Planescape: Torment, och bara någon dag senare började jag spela. Nu ikväll tog min resa genom spelet slut. Och vilken resa alltså…

Ordentliga tankar om vad jag tycker om spelet tänker jag spara till något annat tillfälle. Men kan ju säga att spelet lätt seglar upp på nån sorts ”bästa någonsin”-lista. Eller snarare helt enkelt hamnar bland spelen jag anser vara riktigtmegajättebra. Några numrerade listor sysslar jag ju inte med och alla superspel ligger bara i en röra i toppen nånstans ;D

Med Planescape: Torment klarat kan jag ju bocka av ett spel till på marsutmaningslistan! Det sista spelet på listan (det som inte var bestämt då) bidde Mini Ninjas. Hade först tänkt plocka upp Metal Gear Rising eller något JRPG, men insåg att jag behövde nåt mycket… enklare.

Fallout: New Vegas fick ju ge plats åt Assassin’s Creed 3, men jag får väl utmana mig själv att klara det i april istället.

Men Planescape: Torment alltså. Känns konstigt att det är slut. Men bra. Jag har upplevt det. Det borde du också göra om du har missat det.

TNO

, ,

  1. #1 av Sebastian Åkerberg på 2013/03/14 - 21:09

    Woooooooooo! :D

    Det är lite synd att ni inte avslutade Ludere Simul, för nu kommer jag förmodligen bombardera dig med frågor om olika saker – frågor som jag annars hade delat upp över flera avsnitt. :P

    Kul att du äntligen är klar med det, och kul att du gillade det. :)

Kommentera

