In my restless dreams, I see that town…

Spelar The Sims 3 för fullt. Efter att ilskan över Error 12 hade lagt sig lite så kollade jag faktiskt upp några andra spelarskapade världar. Jag fastnade snabbt för St Claire och bestämde mig för att våga testa. När jag laddat ner både världen och sparfilen kikade jag på sparfilens storlek. Det är ju det som kan få spelet att hicka till och inte vilja spara. Filstorlek: 39 046 kB. Jaha, mhm. Setra då? Min senaste Setrasparfil: 148 030 kB. eh, ja. LITE SKILLNAD KANSKE. Den Setrasparfil jag skapade för lillebror som är mycket mer simplifierad än min är 120 974 kB stor. Staden är helt enkelt för stor från början. St Claire verkar däremot funka prima.

Nu när jag hunnit lägga in lite DLC-hus och familjer ligger den nya sparfilen från St Claire på 58 414 kB, klart godkänt alltså. Yay! Nu ska jag kolla ett par andra världar också :)

En värld jag inte tänker testa är den som använts i denna fruktansvärt ambitiösa Silent Hill-Sims-film av EvinCryg. Tänk vad man kan göra med Sims… och jävlar vad sugen jag blev på att spela om SH 1-4 och plocka upp de ospelade titlarna i Silent Hill-serien <3

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

