Arkiv för 21 03 2013

Marsutmaningen avklarad

Det har ploppat mycket här under onsdagskvällen. Plopp, samlat allt. Plopp, klarat spelet. Plopp, klarat spelet på svåraste svårighetsgraden. Osv. Jag pratar förstås om achievementploppande och Mini Ninjas. Det är nämligen 100%-at och färdigspelat på alla sätt och vis. Ett vackert guld-C har placeras vid titeln på Backloggery. Completed. Så jävla härlig känsla varje gång jag får kryssa i det. Jag skulle garanterat klara fler spel om jag inte satsade på att uppleva precis allt i alla spel, inte samlade eller envisades med andra konstigheter som drar ut på tiden. Men jag gillar det. Det känns så speciellt.

Nog om completionrunkande. Lite om spelet! Det var bra. Riktigt bra. Jag gillade det mer än jag trodde att jag skulle göra. Jag älskade alla karaktärer, magierna och banorna. Så otroligt mysigt och vackert. Jag störde mig lite på en viss typ av fiende, den enda som påminde mig om att jag faktiskt spelade på Hard. Var nog därför jag hade sådana problem med den, den krävde ju både tajming och lite taktik medan det mesta andra bara dog när jag ville det. Var väl inte heeeelt kompis med kontrollen (och speciellt hoppknappen) alltid heller. Men förutom de två sakerna hittade jag inga störningsmoment. Inte ens i hur tjejerna porträtterades. Alla ninjor hade sina egna speciella styrkor och användningsområden och tjejerna stack inte ut på något vis. Nöjd, nöjd, nöjd.

Mini Ninjas

Det här med att göra galna flygturer i hattar… Helt normalt.

Jag hade ju satt upp ett mål för mig själv. Klara Planescape: Torment, ett nyinköpt spel och antingen Assassin’s Creed 3 eller Fallout: New Vegas. Med Mini Ninjas som det nyinköpta och numera också avklarade spelet har jag ju klarat min utmaning. Hade inte Bioshock Infinite stått för dörren hade jag slängt mig över Fallout: New Vegas också ”bara för att”. Men nu är det Bioshock 2 som skall spelas och jag ser fram emot att återbesöka Rapture. Kanske borde se till att läsa klart den sista Uglies-boken så att jag kan slänga mig över boken med just namnet Rapture också, sådär lagom till Infinitesläppet.

, ,

Lämna en kommentar