”Årets blogg”-nominering och lite omarbetande

Jaha, hej besökare från Level 7. Ni kommer lite olägligt. Inte ert fel alls, jag var bara inte förberedd och jag råkar ha en liten bloggsvacka just nu. Eller, svackan har ju pågått hela #blogg100 egentligen men i början kunde jag ju skylla på att jag var riktigt sjuk. ;)

Jag var en av de som kunde nominera folk till L7-utmärkelserna, men jag valde att avstå. Jag tycker att den här typen av popularitetstävlingar är tråkiga och onödiga och vill helt enkelt inte bidra. Nu vet ni det.

Hade lite planer på en omarbetning här bakom kulisserna. Nu fungerar mitt bloggskrivande så att jag i hyfsad panik varje dag hasplar ur mig ett mer eller mindre genomtänkt inlägg. Och ”genomtänkt” betyder i det här fallet ”något jag kom på att jag kunde skriva om samma morgon”. Vissa inlägg hade kunnat bli ljusår bättre om jag bara låtit dem ligga och mogna till sig. Om jag renskrivit och utvecklat dem lite.

När man ska skriva varje dag blir det ju lite svårt att ge inlägg den tiden, tyvärr. Dock inte omöjligt. Jag ska försöka påbörja nästa veckas inlägg redan nu i början av helgen och försöka att hela tiden ha några inlägg liggandes som jag filar på. Nåt som jag sedan kan skjutsa ut en dag när det känns bra.

Dagarna emellan då? Jo jag får helt enkelt först det första ta tag i lite fler Press Play to Start. Kul och enkelt, och jag gör det alldeles för sällan. Kanske postar någon video jag hittar som jag vill tipsa om. Eller så försöker jag lära mig att teckna och visar de misslyckade försöksbilderna ;) Någonting ska jag nog kunna komma på som inte är svammel.

Men förvänta er nu inte att mina framtida inlägg kommer hålla någon hög klass. Jag är fortfarande inte ute efter att skriva nån sorts djup eller superseriös blogg och mitt skrivande lär inte förbättras på så kort tid. Jag har den här bloggen eftersom jag vill få ur mig lite random tankar då och då. Ni kanske inte ens kommer märka någon skillnad? Jag vet inte. Vi får se.

  1. #1 av BoBo på 2013/03/22 - 10:34

    Låter precis som en blogg som jag skulle vilja läsa, och är dessutom den enda bloggen jag läser regelbundet. Dock är jag SÅ JÄVLA dålig på att kommentera.

  2. #2 av Robert på 2013/03/26 - 21:45

    Håller med BoBo, ,man är sjukt dålig på att kommentera. Jag måste dock säga att jag ibland har röstat på Level 7s omröstning om jag känt att jag haft tillräckligt med kött på benen i form av kunskap om skribenterna och sajterna. Jag tycker dock som du att det ofta verkar vara en popularitetstävling. Skönt dock att jag kan rösta anonymt så ingen tar illa upp.

Kommentera

