På med sporrarna

Det här med utmaningar har verkligen fått mig att tända till den senaste tiden. Först #blogg100 som både fått mig att skriva mer och sedan dessutom fått mig att tänka ganska mycket på mitt bloggande. Hur ser framtiden ut efter #blogg100? Vad kan jag göra bättre? Hur ska jag lyckas med det? Är bloggen viktig för mig? Intressanta frågor där svaren inte är helt säkra. Men jag funderar och bloggen blir viktigare och viktigare varje dag.

Sedan var det marsutmaningen där jag skulle spela några spel vilket jag ju klarade galant. Förutom spelen jag listade klarade jag ju dessutom ett extra spel (som visserligen var mycket kort, men ändå!). Jag vill att det ska bli första april så att jag kan utmana mig själv med fler spel! Hade börjat på en gång om det inte vore för att Bioshock Infinite står för dörren.

På tal om det har faktiskt inte påbörjat min omspelning av Bioshock 2 ännu. Kanske borde utmana mig mer tydligt att jag måste klara det innan Infinite kommer. Infinite skickades iväg nyligen så det kommer ju om inte alltför lång tid. Mer utmaningar blir det!

Kanske borde be läsare utmana mig på nåt nån gång också. Hmm.

,

  1. #1 av Sebastian Åkerberg på 2013/03/24 - 22:44

    Bioshock 2 skulle lätt kunna bli mitt nästa ”Ina! Du MÅSTE spela det här!”-spel. Det har verkligen fått så oerhört mycket helt oförtjänt kritik. Ja, det är en till tur ned i Rapture och nej, det är inte lika magiskt att resa tillbaka dit som att resa dit för första gången; men det har en hel del andra kvalitéer och slutar dessutom ljusår bättre än det första spelet. Diggade slutet som … ja, verkligen i alla fall. :D

  2. #2 av Ina på 2013/03/25 - 01:26

    Var jag otydlig med att jag redan klarat Bioshock 2? För det har jag :P Jag har bara missat tre cheevos jag gärna tar, och har inte spelat Minerva’s Den och vill förstås gärna göra det med.
    Håller helt med dig om spelet :) Diggade det massor förra genomspelningen.

Kommentera

