From Dust till Rage

Börjar förvirrat. Vilket totem ska jag gå till först? Kan jag plocka upp de där grejerna på en gång? Hur sprider jag grönskan snabbast?

Testar. Är nogrann. Skyddar byar från elden som lavan sprider. Får grönskan att spridas. 100%. Snart klar! Ska bara gå och fixa den där sista byn…

”Tyvärr, din tredje by är död”

VA!? Men… jaha… den måste ha brunnit upp. Jag säkrade inte tillräckligt. Fan då. Bara att börja om.

Nogrannare denna gång. Fixar ordentliga eldskydd, ser till att skydda byarna extra mycket. Enkelt. Fixar sista byn. Men vad hände med ljuset? Varför blev det dimmigt? Nu ser jag ju ingenting.

”Tyvärr, din fjärde by är död”

Vafan? Vad händer? Varför var det vatten i den där byn? Jag seeer ju ingenting! Jag var ju klar! Skulle bara till målet! Varför blev det såhär!?

”Det regnar. Se upp för översvämningar”.

JAMEN TACK FÖR VARNINGEN.

Rage quit.

From Dust

Denna bana alltså. Slår vad om att det kommer gå supersnabbt och enkelt nu när jag vet… men argh.

,

  1. #1 av Starfighter på 2013/03/24 - 19:01

    Det är exakt såna här scenarion som gör att jag undviker ”genren” (livssimulator?) så långt det bara går. Jag kan tänka mig att behållningen finns i att skapa ordning i slumpmässigt kaos, lite som i Tetris. I Tetris är det dock, och här kommer den väsentliga skillnaden, överskådligt.

  2. #2 av Ina på 2013/03/25 - 01:24

    Vet inte riktigt vad man ska kalla genren, och jag vete sjutton vad behållningen är heller :D

Kommentera

