Spelutmaningen – April

Yaay, äntligen första april! Det är roligt av flera anledningar. För det första har jag sett fram emot Guild Wars 2-uppdateringen som jag kommer att skriva mer om imorrn. Dessutom är det alltid kul att se olika genomarbetade aprilskämt.

Men framför allt har jag längtat efter att utmana mig själv igen. Klara fler spel!

Har velat och velat om vilka spel jag ska välja länge nu. Sambon kom också med flera förslag. Det skedde dock två saker som fick mig att plocka bort spel i sista stund. Först faktumet att jag ju inte blev klar med Bioshock 2 som jag tänkt mig och sedan att ArenaNet fixade den där fantastiska uppdateringen till Guild Wars 2 som kommer äta mycket tid.

Så jag valde att inte överdriva månadens utmaning.

Aprilutmaningen

Att klara Bioshock 2 bör ju inte vara någon svår uppgift och Infinite ska ju tydligen inte vara så himla långt heller. Att jag valt att plocka fram Golden Sun beror mest på att jag bara har två spel i min GBA-backlog (detta och uppföljaren) och kände att det vore trevligt att bli klar med en konsol, så att säga. Dessutom måste jag komma igång med mitt bärbara spelande och knäppa Bak’laag på näsan.

Något som inte finns med på bilden är boken Rapture som jag vill läsa klart innan jag sätter igång med Golden Sun. Dessutom kan jag tänka mig att jag inte riktigt kommer kunna hålla mig borta från Fallout: New Vegas heller…

, ,

  1. #1 av Robert på 2013/04/01 - 16:20

    Golden Sun <3 har många härliga minnen från den spelserien. Synd bara att tredje spelet inte levererade samma glädje, samt att det slutade med en major cliffhanger. Tråkiga är att trean inte sålde så bra, vilket gör att man kanske kommer få leva med den här cliffhangern. :<

  2. #2 av Tias på 2013/04/02 - 13:03

    Jag har vanligtvis väldigt dålig koll när det kommer till bärbart spelande, men just Game Boy Advance har jag ägt en gång i tiden. Hade en silverfärgad SP (INTE tribal) och bland annat Golden Sun, Castlevania-spelen, Advance Wars, A Link to the Past osv. Ångrar såhär i efterhand att jag sålde alltihop….. :(

    När det kommer till Bioshock, så är jag en sån som börjat spela Infinite utan att ha klarat vare sig ettan eller tvåan. :) *skäms*

  3. #3 av Ina på 2013/04/04 - 10:43

    Har hört mycket negativt om tredje spelet och kommer därför bara köra de två sambon äger. Känns bäst.

    Jag har faktiskt spelat extremt få GBA-spel. Minish Cap, Pokémon, Sonic och… ja. Typ det? Ska bli kul att spela nåt mer :D

    Jag hade en guldfärgad Zelda-GBA som jag bytte mot en NDS Lite. Ångrar det ibland men så var det ”då”. Jag hade inte råd att köpa fler konsoler utan byte var det som gällde. Dessutom är jag inget Zeldafan så nån annan blir nog gladare för den GBAn :)

Kommentera

