Arkiv för 12 04 2013

Förstår inte

Ena stunden ska vi sätta ner foten hårt som fan mot intolerans och otrevligheter. Göra spelvärlden till en trevligare plats för alla. Se till att spelvärlden ”växer upp” och slutar vara det där hemska stället vi alla har antingen upplevt själva eller i alla fall hört talas om.

I nästa stund ska vi ge den delen plats, samtala, lyssna och ”mötas halvvägs”. Vi ska dessutom ”ta det med en nypa salt”, ”inte vara så seriösa hela tiden” och förstå att det ”ju bara är på skoj”.

Nej, jag köper det inte. Lika lite som jag ens överväger att ”mötas halvvägs” med exempelvis rasister kommer jag att tolerera detta. Jag kommer aldrig att anse att någon har rätt att trycka ner andra, och att man säger att man gör det ”på skoj” är nästan värre.

Jag förstår inte varför vi ska acceptera människor som tycker att det är roligt att vara otrevliga. Jag förstår verkligen inte, och jag vägrar.

3 kommentarer