Förstår inte

Ena stunden ska vi sätta ner foten hårt som fan mot intolerans och otrevligheter. Göra spelvärlden till en trevligare plats för alla. Se till att spelvärlden ”växer upp” och slutar vara det där hemska stället vi alla har antingen upplevt själva eller i alla fall hört talas om.

I nästa stund ska vi ge den delen plats, samtala, lyssna och ”mötas halvvägs”. Vi ska dessutom ”ta det med en nypa salt”, ”inte vara så seriösa hela tiden” och förstå att det ”ju bara är på skoj”.

Nej, jag köper det inte. Lika lite som jag ens överväger att ”mötas halvvägs” med exempelvis rasister kommer jag att tolerera detta. Jag kommer aldrig att anse att någon har rätt att trycka ner andra, och att man säger att man gör det ”på skoj” är nästan värre.

Jag förstår inte varför vi ska acceptera människor som tycker att det är roligt att vara otrevliga. Jag förstår verkligen inte, och jag vägrar.

  1. #1 av Robert på 2013/04/12 - 19:06

    Hm, ja. Att använda som argument att man faktiskt inte är dum, utan skojar fastän man vet hur det är. Ja, det är så dumt som det låter. Vissa töntar *host*Tejbz*host* visar då att de faktiskt är riktiga köttskallar och att de inte fattar alls vad de gör för fel. För även om det görs på skoj så visar man då att det är okej med den värdelösa attityden, vilket för att det till slut förlorar sin effekt. Speciellt yngre som ser upp till de här profilerna kommer att bli påverkade. Det är så en diskriminerande spelkultur skapas där t.ex kvinnor inte kommer räknas som riktiga gamers utan förminskas till ”hos”. Det är så man skapar en spelkultur som inte accepterar alla, casual som hardcore, kvinna som man, barn som vuxen. Jag håller med dig Ina. Låt spelkulturen vara en plats för alla där man inte bryr sig ett skit om man är vuxen, ung, kvinna, man, eller dylikt. Sätt ned foten mot sådana som Tejbz. Det är vad jag tycker.

  2. #2 av Andreas Berg på 2013/04/12 - 22:29

    Jag delar dina tankar och förundras dagligen varför den typen av individer ens får nägon uppmärksamhet från andra än likasinnade (som per definition inte har omdöme att göra rimliga bedömningar).

  3. #3 av BoBo på 2013/04/12 - 23:34

    +1 på allt du skriver. Tejbz och hans gelikar kan gå och gräva ner sig någonstans och inte komma upp förrän dom vet hur man uppför sig.

Kommentera

