Köpstopp!

Jag är nog inte ensam om att inte ha haft speciellt många spel som liten. Jag är nog inte heller ensam om att sedan bli lite köptokig när det började tjänas egna pengar i hushållet. Kombinera det med en galen nyfikenhet och hyfsat låga krav på spel och resultatet blir riktigt många köp. Allt är ju intressant! Dessutom har jag alltid haft en förkärlek för evighetsspel. Ja, det är bland annat på det här viset man skapar backloggar, skämshögar, spelbibliotek eller vad man nu vill kalla det.

Senaste impulsköpen

Senaste impulsköpen

Nu har både jag och sambon fått nog av våra impulsköp. Så fort vi ser nåt vi varit minsta intresserade av till ett bra pris blir det ett unisont ”ja, jo det där har vi ju velat spela och det är ju bra pris och tänk om det försvinner och jodå det kommer nog spelas ganska snart…”. Ni fattar. Allt det där som sedan inte alls blir av. Visserligen har spel ”försvunnit” men oftast har de då ersatts med bättre utgåvor, och visserligen har vi spelat mycket på en gång… men långt ifrån allt.

Så nu sätter vi ner foten båda två. Förutom en liten bunt förbokningar (Pokémon förstås) så ska vi försöka hålla oss borta från köp resten av året. Det lär väl inte lyckas helt, men jag tror att om vi bara bryter ovanan att köpa minsta småintressanta sak så kommer vi nog att lyckas ganska bra. Vi har ju ett fantastiskt bibliotek här hemma redan. Vi måste bara komma ihåg det.

  1. #1 av Lania på 2013/04/18 - 11:15

    Intressant med köpstopp. Jag tror inte jag skulle kunna göra samma sak, men å andra sidan så ser våra köpmönster väldigt olika ut. :) Hoppas att det går bra för er och att ni inte får alltför mycket abstinens. Ibland är det bara köpandet som ger rus, vilket ofta gör att spelet hamnar i nån sorts hög. Så har i alla fall jag upplevt det ibland. Ganbatte! :D

Kommentera

