Dead Sea

Jag har precis kollat klart på första säsongen av Rederiet. Detta väckte återigen en tanke jag ofta haft, en tanke om ett spel.

Tänk dig att du plötsligt, mitt ute på havet där du är av nån anledning, stöter på en sjukt stor lyxkryssare. Tänk er att det är lite sådär halvmörkt, nåt sånt här fast med lite mer moln och lite dimma eller nåt, och att någonting känns väldigt fel. En tät stämning. Du inser snabbt att kryssningsfartyget driver och att det ju förstås inte alls är rätt.

Du tar dig ombord på fartyget och… här blir min idé mycket mer luddig. Jag vill kliva runt i det som så många kallar ett paradis, men med den där tryckande stämningen och massa konstigheter. Lite Rapture-känsla, men inte riktigt lika förfallet och förstört. Inga människor till en början, helt övergivet. Som att alla på fartyget bara gick upp i rök mitt i kryssningen. Den där spökstadskänslan.

Målet? Jag vet inte. Man kanske stöter på ”överlevare” senare? Eller så går man bara runt och föröker lista ut vad som hänt med hjälp av ledtrådar ombord? Eller så finns det faktiskt något övernaturligt eller så på fartyget? Typ Dead Space på havet? Jag vet inte. Det är inte så viktigt. Jag skulle bara verkligen vilja spela ett läskigt spel på en övergiven lyxkryssare. Men inga jävla ”infekterade”/zombier i alla fall.

Har du nån setting i nån viss typ av spel du skulle vilja se (mer av)?

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

