Jag är min egen mardröm ibland

Jag älskar ordning och reda. Jag satt precis och städade i den mindre spelhyllan som är hem för våra spel till PC och bärbara format. PC-spelen är inga problem för där sorterar jag regelbundet. På hyllan med de bärbara spelen var det dock värre. Dammigt och jävligt och allt låg bara i en enda röra. Men det funkade inte bara att ställa i ordning fodralen, för spelen måste ju ligga i dem också. Det är inte så himla troligt att de gör det när man har en tendens att

  • Sprida ut fodralen över hela lägenheten
  • Lägga spelen i små skyddsgrejer i konsolernas förvarings”väskor” istället för i fodralen
  • Lägga spelen i andra spels fodral

Är jag ensam om detta? Jag är superdålig på att lägga tillbaka spel i rätt fodral vilket driver mig till vansinne. Om jag tar spel X ur hyllan och ska spela det och sedan upptäcker att jag inte har nån plats för spel Y som jag plockade ut ur konsolen så går jag inte och hämtar fodral Y och fixar det. Nej spel Y får förstås övernatta i fodral X. Sen kommer spel N. Då får X ligga i fodral N. Och så fortsätter det. Plötsligt ligger inte ett enda spel där det borde ligga.

Halp!

  1. #1 av Fredrik / explewd på 2013/04/19 - 14:22

    Lustigt nog råkade jag ut för precis samma sak igår. Hittade en stack med PlayStation Portable-spel, dels med fel spel i fel fodral, men även ett par löst liggande UMD-skivor. Alltid lika roligt att flärpa rätt dem. Och precis samma sak som du skriver – ska spela nytt PSP-spel, oj, det sitter ett i maskinen? Var är fodralet? Långt borta. Orka hämta. ;)

    Lustigt nog gör jag i princip bara så med portabla spel. Så nej, du är inte ensam. :)

  2. #2 av BoBo på 2013/04/19 - 17:25

    Gjorde så förr, men då jag till 99,9% bara spelar PC nu så blir det inte så många skivor. De få spel jag köper fysiska ex av kan ju laddas ner via nätet ändå med en kod. När jag tänker efter så är inte ens min dvd inkopplad i datorn. Kör ju operativ via USB också när det installeras om.

    Men jag tror definitivt inte du är ensam, jag gjorde så när jag var yngre, och tror knappast jag var ensam om det då. :)

  3. #3 av Ina på 2013/04/21 - 17:47

    Fredrik: Ja det är bara det bärbara formatet som råkar ut för detta.
    För mig beror det väl helt enkelt på att jag inte har spelen och konsolerna på samma ställe. Glöm att jag springer fram och tillbaka mellan rummen för några fodral! :D

    BoBo: Haha, ja det är ju lite svårare att göra detta med digitala spel :D

Kommentera

