Vårstädning i backloggen

Som sagt så går ju inte utmaningen för denna månad så bra. Jag är helt enkelt inte sugen på varken japanska rollspel eller förstapersonspangpangare. Istället spelar jag Guild Wars 2, som ni vet. Men jag och sambon bestämde oss också för att vårstäda i backlogglistorna. Speciellt i Xbox 360-listorna. Vi kollade vilka spel vi vill köra ihop och vilka som då kräver guldmedlemskap. Vi har båda varsitt guldmedlemskap nu men betvivlar att vi vill spendera speciellt mycket mer pengar på det i framtiden. Det känns lite som en sorts sista chans att spela de där co-op-spelen som kräver denna skit. ;)

Listan på spel som inte har LAN/System Link-stöd blev inte så lång som jag befarade, men det är ändå elva spel som helst ska spelas de närmsta månaderna. Det är ganska olika titlar också. Spel som Castle Crashers och Outland delar lista med Dead Space 3 och Fable 3.

Ett spel som vi påbörjade för längesedan och som av någon anledning sveptes in i backloggen igen efter att vi spelat igenom två banor är Lara Croft and the Guardian of Light. Vi gillade verkligen spelet och nu när vi listade dessa spel som ”måste” spelas var Lara Croft ett av dem. Det var ju bara att sätta igång direkt eftersom vi redan låtit det ligga och vänta skamligt länge.

Hittills (efter 6 banor) tycker vi precis lika bra om det som förra gången. Pusslen är simpla och det finns ett tydligt mönster, men på något vis känner jag mig smart varje gång jag direkt förstår hur saker ska göras. Det lyckas alltså vara enkelt men också få mig att känna mig smart på samma gång. Bra kombination måste jag säga.

Lär skriva mer intryck när vi spelat klart det. Nu ska jag kika på några andra undanskuffade spel medan sambon lagar middag. Det finns gott om spännande titlar i den där XBLA-listan…

Guardian of Light

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

