En promenad ner i dalen

Jag har två sorters spelsvackor som återkommer med ojämna mellanrum. Den ena typen är ”Vill verkligen inte spela nåt, orkar inte bry mig, blöh” medan den jag har nu är jobbigare då jag verkligen vill men inte kan. Jag startar spel efter spel men fastnar inte för något. Glädjen finns inte, nyfikenheten slås ihjäl av trötthet och irritation.

Jag fastnar på forum istället, läser om spel och längtar efter att få sätta tänderna i dem. Men där stannar det. Att faktiskt försöka sätta tänderna i dem är menlöst, vet att jag bara kommer bli arg, less och må dåligt. Spenderar istället massor med ”speltid” på att skumma igenom trådar på NeoGAF, GW2-forumet och The Sims 3-forumet. Det hade väl inte varit ett så himla dåligt tidsfördriv om det inte gjorde mig ledsen.

Skulle behöva en annan hobby som jag kan vända mig till när spelen inte lockar. Har förr älskat att skapa på alla möjliga vis. Pyssla, baka, måla, teckna, skulptera osv. Men prestationsångesten gör det omöjligt idag. Jag ställer för höga krav på mig själv. Vet inte alls vad jag ska göra av min lediga tid nu.

Så jag slösurfar, känner hur jag slänger bort tid som jag skulle vilja göra nåt annat med. Bah.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

