Take that, Bak’laag!

Utmaningen må gå sådär denna månad men spelklarandet är det faktiskt inte mycket fel på. Jag har klarat fyra spel hittills under april och om jag bara bestämmer mig så lär jag ju lyckas spela klart Infinite också. Ingen stress dock, det får gå som det går.

Senaste spelet att klaras var Lara Croft and the Guardian of Light tillsammans med sambon. Vi har inte spelat klart det, men eftertexterna rullade i alla fall förbi. Nu börjar alltså jakten på 100% eftersom spelet var så bra. Väldigt bra gjord co-op och få irritationsmoment. Kontrollen var inte riktigt på vår sida alla gånger men det gick ju hyfsat smidigt att spela igenom det ändå. Helt klart ett spel som rekommenderas för co-op-spelare.

Det finns dock en sak som stör mig en del och som jag undrar om andra också stör sig på. Detta är inte det första spelet som gjort detta utan det gäller även Renegade Ops. I dessa spel delar man inte på poängen för dödande av fiender och sådant, vilket alltså gör mig irriterad Varför ska vi slåss om poängen!? Varför ska nån behöva gå miste om belöningar i Lara Croft: GoL om den andra spelaren råkar plocka upp för många kristaller/döda för många fiender? Om båda hjälper till att döda en stor fiende, varför får bara en poäng? Det är ju bara tur att man råkar få in det dödande skottet. Mycket irriterande när det i övrigt bygger helt på att hjälpa varandra. Bah.

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

