Pika-Pikachu! Chaa!

konsolsmycken

Turer till stan brukar oftast leda till impulsköp. Bland annat av spel. Jag besökte idag fina GAME-butiken med alla spännande retrospel och prylar, och lyckades nästan hålla mig ifrån köp där. Ett billigt Valkyrie Profile: Covenant of the Plume till DS fick följa med hem. Attans. Jag impulssköpte även två extra tesorter på tebutiken, en Loka Chocolate Shake (hilfe vad creepy den är!) samt spenderade två skinande tiokronor en gacha-maskin jag sneglat på ett par gånger.

Jag är ju en såndär liten tönt som älskar ”mobilsmycken” och har haft sådana hängandes i min PSP och min Vita så länge jag ägt dem. Jag hade även Pokémonfigurer hängandes i min gamla telefon (Buizel), sambons blå GBA SP (Kyogre) och en vit DS Lite (Manaphy) som jag hade innan jag vann min nuvarande gröna. Nu saknades det förstås en på min Pikachu-3DS och den där maskinen hade ju precis vad jag ”behövde”. Ja, om jag inte skulle få den ledsna eller griniga (?) då.

Pikachu Danglers

Men det fick jag inte! Jag fick en liten vakt-Pikachu som skäll… ehh.. pikar (?) på alla som kommer nära min fina 3DS ;) Mycket nöjd är jag iaf!

Pikachu gacha

Some of Pikachu’s speech is consistent enough that it seems that some phrases actually mean something. […]
Pika-Pikachu: He says this when referring to himself.
Chaa: Anything he says happily or excitedly.

– Bulbapedia

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

