Tuttar, tuttar, bara massa tuttar

Jag tycker liksom många att en del av Vanillawares spel är sjukt fina. Då inkluderar det även många av karaktärerna. Men de har en tendens att bara välja mellan två bröststorlekar på sina kvinnokaraktärer. De får antingen en storlek som jag ser som normal eller så får de GIGANTOMEGATUTTARYEAH. Den senare kan jag inte se som annat än obehaglig.

(Kolla tex dessa gallerier för bilder på vad jag menar – Odin Sphere och Muramasa)

Nåja. Det har ju blivit väldigt mycket babbel runt deras senaste skapelse, Dragon’s Crown, och dess booblady (och leglady?) osv. Jim Sterling hade mycket vettigt att säga om det, plus en massa om hur vi måste lära oss att diskutera istället för att slänga skit på varandra, vad vi än tycker. Efter P3 Spel-grejen nyligen känner jag att svenska spelsfären borde lära sig detta också. Att kalla varandra fula ord är ingen lösning.

Men Dragon’s Crown då. Ja, det är väl trevligt för många att Vanillaware/George Kamitani valt att göra rätt mycket variation i karaktärerna (vilket är en sak som många tar upp som försvar när designen blir kritiserad). Men variation för mig hade varit påklädda karaktärer med olika kroppsformer… och då skulle inte sorceress kroppsform få vara med, sorry!

Och med detta menar jag inte att vi alla ska basha just det här spelet. spel med denna typ av karaktärer får väl också finnas, men jag skulle uppskatta om det även fanns mer spel med anatomiskt korrekta tjejer med kläder på sig och som inte behöver ooh-a och aah-a och få kameran uppkörd mellan tuttarna. Ge mig nåt annat utöver det som finns i mängder.

För man kan ju inte spela om Beyond Good & Evil HELA tiden…

,

  1. #1 av zatoishwan på 2013/04/29 - 22:12

    Ja visst är det störande? Gillar utseendet på kvinnliga trädfolket i GW2, de ser nästan normala ut.

Kommentera

