”Synd att jag inte har en blogg”

Jag hade inte tänkt ta en paus efter #blogg100, men sen kändes det ändå som att det behövdes. Tänkte att jag skulle ta det lugnt, spela lite spel och fundera ut mer att skriva om. Sen glömde jag bloggen. Jag menar verkligen glömde. Jag satt en kväll och tänkte ”synd att jag inte har en blogg, det här hade jag kanske kunnat få ihop nåt bra om”. När jag dagen efter kom på att den här lilla bloggjäveln bara ligger här och dammar var suget att skriva helt borta. Så mycket bryr jag mig om den här bloggen ja…

Detta var nog mest för att jag var så bitter över besöksantalet. Jag gillar mina fina läsare och ni kommenterar en hel del vilket är det bästa som finns när det kommer till bloggande. Men jag blev ledsen och bitter när jag läste om alla som fått flera hundra extra besökare om dagen av att vara med i #blogg100. De hittade varandra och när de började uppdatera varje dag var det förstås mer folk som såg dessa bloggar som intressanta. Aktivitet är ju alltid bra. Jag vet ju att en blogg om spel (speciellt en som inte är en av de populära flerskribentbloggarna som recenserar nya spel och har poddar och allt möjligt) omöjligt kan få lika mycket läsare som en blogg om livet/vardagen som dessa kommentarer handlade om, men nån hyfsat betydande ökning i besökare trodde jag väl ändå att frekvent uppdaterande skulle ge. Men statistiken säger att det inte gjorde nån större skillnad. Lätt att säga att jag inte borde bry mig om sånt, svårare att genomföra.

Läsare eller inte så fick jag nu ett litet… återfall. Blev inspirerad av en tråd på NeoGAF där recensioner diskuterades och kände att jag ville prova att skriva mer igen. Jag har dessutom börjat sortera rätt ordentligt i backloggen och tänkte i princip PPTS-spela ungefär halva mitt steambibliotek för att kunna dumpa spelen som inte är intressanta. Kan bli en hel del PPTS-inlägg alltså.

Vi får se.

  1. #1 av Robin Svedbo (@IM_BoBo) på 2013/07/15 - 13:07

    Jag hoppas du kommer skriva mer. Din blogg är en av få som jag läser.

  2. #2 av Robert på 2013/07/15 - 17:35

    Vilken tur att du har en blogg ändå. ;D hehe
    Hoppas jag går se mer av dina texter. Vet hur det är att inte ha så många besökare. Iom mitt projekt så skulle man kunna tro att mitt besökarantal skulle öka en del. Sanningen är att det bara var 20 fler under första dagen, varpå det sjönk under genomsnittet resten av veckan konstigt nog. Nu skriver jag huvudsakligen inte pga jättehöga besökssiffror, men man vill ju iaf ha någon som läser. Kommentarer är ju också roligt, men tyvärr får jag där inga alls. :(

  3. #3 av Ina på 2013/07/15 - 22:41

    Robin: Jag ska försöka :)
    Robert: Har inte kommenterat nånstans på ett bra tag för att jag inte orkat bråka med att logga in på WP :/ Sorry! Läser er blogg regelbundet :)

Kommentera

