Alla dessa småspel!

Jag tror de flesta av er känner till The Humble Bundle. De började med sina hyllade bundles för ungefär tre år sedan och enligt mig har de i princip blivit bättre och bättre sedan dess. Indie Royale är en annan bundle som dök upp ungefär ett år senare. Tyvärr tycker jag inte alls att de håller ens i närheten samma standard utan där är det kvantitet före kvalitet som gäller (harkel, personlig åsikt hejhå) även om jag hittat små pärlor där med. Hursom, det var ungefär när Indie Royale dök upp som jag fastnat i indieträsket och ville se mig omkring och köpa på mig precis ALLT för att utforska vad den scenen hade att erbjuda mig. Därför slängde jag mig över dessa bundles. Det var ju så billigt.

Detta har lett till att jag har en himla massa småspel jag aldrig har hört talas om. Det har inte Steam heller, så de finns inte där. Det är helt enkelt massa små .exe-filer man får ladda hem själv. Så gammalmodigt det känns ;) Jag lyckas dock om och om igen tappa bort dessa och glömma att jag äger dem. Det är ju så mycket lättare när det finns ett bibliotek som berättar vad jag har installerat och inte. Steam alltså.

SteamSom tur är kan ju Steam även ta hand om icke-Steamspel. Bara att ploppa in genvägar till filerna och så ligger spelen där lika snyggt och prydligt som Steamspelen. Utan DRM dessutom. Detta är hemskt bra då Steam har hjälpt mig oerhört i sorterandet av spel genom kategorierna man kan skapa. Därmed försöker jag nu samla ihop spelen som ligger utspridda på GOG, Gamersgate, Indie Royale, The Humble Bundle och i mappar på datorn för att ploppa in dem i min snygga Steamlista. Det är ett himla långsamt projekt då jag nyligen formaterat hårddisken och måste installera alla intressanta spel på nytt. Men snart så, snart har jag alla mina digitala spel snyggt sorterade! Då kan PPTS-spelandet börja på riktigt.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

