PPTS: WARP

Lucka nummer 3 i min PPTS-julkalender!

Warp

Titel: WARP
Utvecklare: Trapdoor Inc.
Testat format: PC
Lanseringsdatum (PC): 2012

Speltid: ~45 min

Det här är faktiskt ett spel jag vet något om sedan tidigare. Jag kikade lite på recensioner efter att det dök upp i XBLAs House Party-tjosan och tyckte att det lät intressant. Som en liten varelse som kan teleportera korta distanser ska man ta sig ut från en undervattensbas där man hålls fången av människor. Jag tänkte att jag kanske skulle plocka upp det på nån rea någon gång.
Sedan dök EAs extremt omtalade (och ogillade) Indie Bundle upp på Steam. Eftersom man fick de två DeathSpank-spelen jag länge sneglat på så köptes bundlen, och så hamnade WARP i min ägo.

Nu har jag efter många krångliga inloggningar, kodinskrivningar och diverse bråkande lyckats starta spelet och spelat det en stund. Tyvärr blev jag snabbt besviken.
WARP börjar rätt bra. Jag blir snabbt förtjust i varelsen jag får styra runt och jag gillar tanken bakom både gameplay och berättelse. Men lägg till en smådum kontroll, krav på precision och laddningstider som är precis nån sekund för långa så blir det snart inte så jättekul.

Det tar emot att säga att jag efter sisådär 45 minuter inte längre hade speciellt roligt. För jag vill gilla WARP. Hade jag spelat det tidigare och utan den massiva backlog jag har kanske jag skulle tycka annorlunda. En annan dag kanske.

   Slutsats: Med så mycket annat i backloggen som lockar kan jag inte med gott samvete prioritera det här spelet.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

