PPTS: LaserCat

Lucka nummer 4 i min PPTS-julkalender!

LaserCat

Titel: LaserCat
Utvecklare: Monster Jail Games
Testat format: PC
Lanseringsdatum: 2011?

Speltid: 1:29:58 (spelet informerade snällt mig om detta i slutet)

Att katten i LaserCat inte har en laser tänkte jag inte ens på förrän efter att jag klarat spelet. Jag bara plattformsstudsade mig igenom 255 coola rum i sökandet efter de 30 som innehöll de nycklar som behövdes för att rädda kissens ugglevän. Jag svarade på triviafrågor för att få rätten att ta med mig nyckeln och undvek fiender på väg mot sparpunkterna där man dumpade varje nyckel.

Jag var helt inne i spelet i en och en halv timme och hade aldrig problem eller tråkigt. Plattformandet är överlag enkelt och de få rum som är småkrångliga och kan ha ihjäl en är bara trevliga avbrott i enkelheten. Att dö gör inte mycket utan det är bara att börja om vid senaste checkpointen som bara är för långt bort om man aktivt undviker dem.

Triviafrågorna som man måste svara rätt på när man når en nyckel är blandade. Vissa är lite krångliga och kräver lite vetskap om tex vad vissa månar kan tänkas heta. Andra  är bara roliga och några är självklara när man läser igenom de tre svarsalternativ man får. Att missa en fråga gör att man dör så om man har otur får man försöka ta en nyckel upp till tre gånger.

Detta var nog precis vad jag behövde just nu.

   Slutsats: Avklarat! -1 i backloggen woho!

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

