PPTS: Escape Goat

Lucka nummer 6 i min PPTS-julkalender!

Escape Goat

Titel: Escape Goat
Utvecklare: Magical Time Bean
Testat format: PC
Lanseringsdatum: 2011

Speltid: Lite drygt 2 timmar

Jag skulle ljuga om jag sade att Escape Goat inte påminde mig om LaserCat. Escape Goat har helt separata pusselrum, mer fokus på att ett rum är just ett pussel och det är snäppet klurigare. Men ändå samma känsla. Pusselplattformare som inte är supersvåra, inte för långa och där döden inte är ett problem. Kan vara därför jag glatt spelade igenom hela Escape Goat istället för bara första halvtimmen som ju var tanken med PPTS från början. Precis som med LaserCat häromdagen alltså.

Videon nedan kan förklara spelet bättre än jag så jag har inte så mycket mer att säga än att jag verkligen älskade precis allt med Escape Goat. Det fanns inte en enda negativ tanke i mitt huvud under de två timmar jag spenderade med spelet. Jag kräver fler liknande spel. Nu.

Jag måste bara be er kika på Steamkortens artwork också. Helt fantastiska! (Klicka på korten för att se hela bilderna)

   Slutsats: Avklarat och dessutom 100 %-at. Minus ett i backloggen, tackar tackar!

  1. #1 av Lania på 2013/12/06 - 20:35

    Det här spelet ser både roligt och svårt ut. :) Är musiken i videon från spelet? I så fall är den ÅSM!!! Snygg artwork på korten också. Kul att du har bockat (getat, höhö) av ett spel. ;)

  2. #2 av Ina på 2013/12/07 - 19:00

    Trailern får det att se svårare ut än det är faktiskt. Jag är lite glad att jag inte såg den innan nu när jag tänker efter. Det hade varit lite avskräckande. Hmm.
    Ja musiken i videon är spelmusiken, tokbra :)

Kommentera

