PPTS: Hard Reset

Lucka nummer 8 i min PPTS-julkalender!

Hard Reset Logo

Titel: Hard Reset
Utvecklare: Flying Wild Hog
Testat format: PC
Lanseringsdatum: 2011

Speltid: ~40 minuter

Jag vet inte om det kanske är lite fusk att jag faktiskt har testat det här spelet förut. Jag spelade det i ungefär tio minuter under Steams julrea 2011 då man skulle samla achievements i en bunt spel (för att vinna fler spel, wooh). Jag sade då att jag absolut skulle fortsätta spela snarast men det gick visst två år innan jag fick tummen ur.

Bilder kan omöjligt göra Hard Reset rättvisa och jag spenderar de flesta lugna stunder med att stå och stirra på omgivningarna. Det märks tydligt att en av de största inspirationskällorna är Blade Runner. Effekterna är inte mindre imponerande. Allt kan explodera, brinna eller slänga elektricitet omkring sig och ha ihjäl de elaka robotarna.

Nåt som också kan ha ihjäl dessa robotar är de två heltuffa vapen man har… eller tio, eftersom båda har fem olika lägen. Som exempel kan maskingeväret bli en shotgun och en granatkastare. Det är väldigt tillfredsställande att springa runt och skjuta. Tur det, eftersom man inte kan göra något annat.

Ett snyggt FPS med roliga vapen, snygg grafik, bra ljud och responsiva kontroller. Jag är mer än nöjd hittills.

   Slutsats: Ja. Jajajaja. Måste spela mer. NU! :D

HardReset

  1. #1 av Fredrik / explewd på 2013/12/08 - 18:33

    Jag är lite nyfiken på Hard Reset. Mest för att studion verkar sanslöst kompetent, åtminstone baserat på det jag såg på GamesCom. Det är ju samma studio som står bakom Shadow Warrior-”remaken”, och den verkade väldigt lovande. Åtminstone rent tekniskt och i ”ser kul ut att spela”-faktor. :)

    Någon dag, när jag har en dator som klarar av att spela spel utan att gråta, ska jag ta och plocka upp både Hard Reset och Shadow Warrior.

  2. #2 av Sebastian Åkerberg på 2013/12/08 - 18:37

    Kul att du gillade det. Jag hörde talas om Hard Reset när det först släpptes, men då fick det ett ganska svalt mottagande om jag inte minns fel. Men jag har för mig att de jobbat på det sedan dess, och jag har börjat höra lite bättre saker om det nu. Inte minst det här inlägget. :)

    Kanske plockar upp det någon gång.

  3. #3 av Ina på 2013/12/09 - 21:05

    Fredrik: Japp. Det är ju folk från People Can Fly och CD Projekt Red bland annat. Det tycker jag att du ska göra :D Lär skriva om Shadow Warrior i början av nästa år.

    Sebastian: Jag vill minnas att det fick mest positivt mottagande. Folk tyckte dock att det var för kort. Men nåt annat minns jag inte :D

    Jag lär f.ö. återkomma till PPTS-spelen jag var positiv till senare när de klarats för att se om de höll hela vägen. :)

  4. #4 av Holmberg (@Hixmegistos) på 2013/12/09 - 23:43

    Hard Reset är ett sånt spel jag också bara provat en halvtimme.. gillade skarpt och bestämde mig för att återuppta när tid fanns.. vilket det ju aldrig verkar göra. Men jag hoppas fortfarande att fortsätta spela det någon gång. Mitt intryck stämmer väl överrens med ditt.

Kommentera

